سیاستاخباراقتصادTOP

مولوی عبدالکبیر؛ برحفظ تعادل تجارت با کشور‌ها همسایه تاکید کرد

 

کابل ۲۹ حمل باختر

معاون سیاسی ریاست الوزرا در دیدار با سرپرست وزارت صنعت و تجارت کشور، بر حفظ تعادل تجارت با کشور‌های همسایه تاکید کرده است.

ارگ در خبرنامه‌ی نوشته است که مولوی عبدالکبیر، معاون سیاسی ریاست الوزرا روز گذشته با نورالدین عزیزی سرپرست وزارت صنعت و تجارت کشور، در قصر سپیدار دیدار کرده است.

در این دیدار، نورالدین عزیزی، سرپرست وزارت صنعت و تجارت گفت که روابط مناسب تجارتی با کشورهای همسایه سبب شده است قیمت‌ها در داخل کشور بشکل خوب بماند و مسدود شدن راه‌ها بالای بازار تاثیر منفی نگذارد.

 عزیزی افزود که وزارت صنعت و تجارت با بخش خصوصی همکار است که در اثر آن بخش خصوصی هم به گونه درست فعالیت می‌کند.

به گفته سرپرست وزارت صنعت و تجارت؛ به اساس سیاست خوب اقتصادی امارت اسلامی، در صادرات و واردات با کشورهای منطقه انکشاف قابل ملاحظه رونما شده است. همچنان تولیدات افغانی در کشورهای آسیایی میانه بازار خوب دارد و در سایر بازارها به منظور بازاریابی، نمایشگاه‌ها برگزار شده است.

مولوی عبدالکبیر، معاون سیاسی ریاست الوزرا تلاش‌های رهبری وزارت صنعت و تجارت را مورد تقدیر قرار داد و گفت که تلاش‌های بی سابقه‌ی ادارات امارتی و ثبات واحد پولی افغانی، سبب شد تا در کشور قیمت مواد اولیه غذایی در حالت مناسب باقی بماند و شهروندان نیز توان خرید مواد ضروری را داشته باشند.

معاون سیاسی ریاست الوزرا هم‌چنان با تاکید بر حفظ تعادل تجارت با کشورهای همسایه، افزود که باید در زمینه‌های کیفیت بهتر تولیدات داخلی و رشد و توسعه صنعت تلاش‌های بیشتری صوررت گیرد.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا