سیاستاخباراقتصادTOP

مولوی ذبیح الله مجاهد: افغانستان هم از نگاه سیاسی و هم اقتصادی  گام‌های صعودی بر می‌دارد

 

کابل ۶ ثور باختر

مولوی ذبیح الله مجاهد، سخنگوی امارت اسلامی افغانستان در رابطه به سفر شماری زیادی از نمایندگان دیپلماتیک و هیئت‌های خارجی به کشورگفت: افغانستان هم از نگاه سیاسی و هم از نگاه اقتصادی گام‌های صعودی بر می‌دارد.

مجاهد در صفحه‌ی اکس‌اش نوشته است «در این اواخر پایتخت کشور شاهد سفر شمار زیادی از نمایندگان دیپلماتیک و هیئت‌‌های خارجی است. در این میان، دید و بازدید معاون سازمان همکاری‌های اسلامی و هیئت همراه اش و دیپلماتان کشورهای روسیه، مالیزیا، قزاقستان، ترکمنستان و اتحادیه اروپا با مقامات امارت اسلامی قابل توجه است.»

وی افزوده است«اشتراک هیئت افغانی تحت ریاست ملا حمیدالله آخندزاده، سرپرست وزارت ترانسپورت و هوانوردی در یک نشست مهم در شهر ترمذ ازبکستان، نمایانگر آنست که امارت اسلامی به سطح گسترده پذیرفته شده، مناسبات با آن تامین بوده و رفت و آمدها وجود دارد.»

به گفته‌ی وی؛ روابط یادشده با گذشت هر روز در حال گسترش است و بر موثریت آن افزوده می‌شود.

  به باور او؛ این تلاش‌‌ها برفعالیت دستگاه دیپلماسی و در عموم به تأمین مناسبات همه جانبه امارت اسلامی دلالت می‌کند، همچنان این دیدارها، نشست‌ها و رفت وآمدهای مهم نتایج خوب در عرصه اقتصادی برای افغانستان در قبال دارد.

مولوی ذبیح الله مجاهد بیان داشته است «برداشت بعضی‌ها که افغانستان دیگر منزوی و اقتصادش درحال خراب شدن است و مناسبات آن با کشورها تأمین شده نمی‌تواند، این همه نادرست ثابت شد. اکنون معلوم شد که افغانستان هم ازنگاه سیاسی و هم از منظر اقتصادی گام های صعودی بر می دارد و این تلاش ها بیشتر گردیده و تسریع خواهد شد.»

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا