سیاستاخبارTOP

مولوی حنفی: امارت اسلامی در زمینه برگشت مهاجرین آمادۀ هر گونه همکاری است

کابل/24حوت/باختر

مولوی عبدالسلام حنفی، معاون اداری ریاست الوزرای امارت اسلامی افغانستان امروز با فلیپو گراندی کمیشنر عالی سازمان ملل متحد در امور پناهندگان و هیئت همراهش، در ارگ دیدار کرد.

به گزارش آژانس باختر؛ در این دیدار که رامیز الاکبروف معاون نمایندۀ خاص ملل متحد برای افغانستان و خانم کارلین ونبرن رییس دفتر کمیشنری عالی سازمان ملل متحد در امور پناهندگان در افغانستان حضور داشتند، در مورد فعالیت‌های این اداره و چگونگی ارائه خدمات بهتر برای عودت کنندگان و بیجاشدگان داخلی، بحث و تبادل نظر صورت گرفت.

فلیپو گراندی، کمیشنر عالی سازمان ملل متحد در امور پناهندگان، گفت: این نهاد از سال 1979 در راستای کمک به مهاجران افغان در پاکستان و ایران کار کرده است و اکنون نیز به فعالیت‌های خویش ادامه می‌دهد.

وی افزود: تامین امنیت در افغانستان فرصت خوبی را برای ما فراهم کرده است که با وزارت مهاجرین و عودت کنندگان همکاری بیشتر نماییم و اینکه در چند ماه گذشته 176 هزار بیجاشدۀ داخلی دوباره به خانه‌های شان برگشته‌اند، خرسند استیم.

فلیپو گراندی بر ایجاد فضای اعتماد به‌خاطر تشویق مهاجرین برای عودت به افغانستان تاکید کرد و گفت: 55 ساحه به سطح ولسوالی‌ها و پنج شهر عمدۀ افغانستان برای عودت و ادغام مجدد تشخیص شده است که در این ساحات بر علاوۀ کمک‌های بشری، کارهای عمرانی و بازسازی را نیز انجام می‌دهیم.

در همین‌حال، مولوی عبدالسلام حنفی با قدردانی از فعالیت‌های کمیشنری متذکره، از تجاوز ارتش سرخ شوروی سابق به افغانستان که آغاز مهاجرت‌ها از کشور بود، یادآور شد و گفت: امارت اسلامی در زمینه برگشت مهاجرین و ایجاد شرایط برای اسکان مجدد بیجاشدگان داخلی، آمادۀ هر گونه همکاری می‌باشد.

وی افزود: یکی از عوامل مهم برگشت مهاجرین به کشور، تامین امنیت و حقوق شهروندی تمام اتباع افغانستان است که الحمدلله اکنون فراهم شده است و آبرو، عزت و حیثیت هموطنان ما محفوظ می‌باشد.

در پایان این دیدار، معاون اداری ریاست الوزرا خاطرنشان کرد که برای عودت کنندگان تنها کمک‌های بشری کافی نیست، باید در زمینه ایجاد فرصت‌های کاری به آنان نیز توجه صورت بگیرد و این کار با تطبیق پروژه‌های انکشافی در سراسر کشور امکان پذیر است.

وهاج

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا