اخبارسیاست

مولوی امیرخان متقی: افغانستان در تخریب اقلیم هیچ نقشی ندارد، اما بیشتر از همه ازین پدیده متضرر شده است

 

کابل ۲۴ ثور باختر

سرپرست وزارت امور خارجه کشور در ملاقات با رییس عملیاتی دفتر ملل متحد برای همآهنگی امور بشردوستانه (اوچا) گفت که افغانستان در تخریب اقلیم هیچ نقشی ندارد، اما بیشتر از همه ازین پدیده متضرر شده است.

دفتر مطبوعاتی وزارت امور خارجه در خبرنامه‌ی نوشته است که مولوی امیرخان متقی، سرپرست وزارت امور خارجه با خانم ادیم وسورنو، رییس عملیاتی دفتر ملل متحد برای همآهنگی امور بشردوستانه (اوچا) ملاقات کرده است.

در این دیدار، خانم وسورنو نسبت سیلاب‌های اخیر در نقاط مختلف کشور ابراز همدردی و اراده‌اش مبنی بر اعزام تیم‌های این اداره به مناطق آسیب‌دیده به زودترین فرصت را ابراز کرد.

او هم‌چنان از تلاش‌های وزارت امور خارجه برای ایجاد کمیته‌ای همآهنگی میان امارت اسلامی افغانستان و دفاتر ملل متحد سپاس‌گزاری کرد.

مولوی امیرخان متقی، سرپرست وزارت امور خارجه کشور نیز در این دیدار، از تلاش‌های اوچا در راستای جلب ‌و همآهنگی کمک‌ها سپاس‌گزاری کرد و با اشاره به سیلاب‌های اخیر در کشور گفت، در حالی که افغانستان در تخریب اقلیم هیچ نقشی ندارد، اما بیشتر از همه ازین پدیده متضرر شده است.

مولوی متقی آنعده کشورهایی را به مسوولیت‌پذیری تأثیرات سؤ تغییر اقلیم دعوت کرد که در تخریب اقلیم نقشی عمده دارند اما در قسمت جبران زیان آن هیچ اقدامی نمی‌کنند.

مولوی امیر خان متقی گفت: «می‌خواهم از طریق شما این پیام را برسانم که افغانستان به همان اندازه‌ای که متضرر شده به کمک نیاز دارد و باید موقف‌اش در نشست‌های بین‌المللی اقلیمی استماع شود و به صندوق‌های مالی مربوط به تغییر اقلیم دسترسی پیدا کند».

سرپرست وزارت امور خارجه بیان داشت که موج سیلاب‌های اخیر بسیار ویرانگر است و به کمک گسترده نیاز دارد، با آنکه امارت اسلامی افغانستان همه امکانات خویش را برای کمک به مردم خویش به کار انداخته‌ است، اما با درنظرداشت وسعت حادثه نیاز است تا سازمان‌های بین‌المللی و امدادرسانی نیز مسوولیت خویش درین راستا را ایفا کند و رسیدگی هر چه عاجل انجام دهد.

براساس خبرنامه، اندریکا رتواتی، نماینده‌ای ملل متحد مقیم افغانستان گفت که ما صدای شما را به جهانیان رسانیده‌ایم که افغانستان بیشتر از همه متضرر شده و بیشتر از همه به کمک نیاز دارد و تلاش نموده‌ایم و می‌کنیم تا هیچ‌زمانی کمک‌های بشردوستانه و اهداف سیاسی با هم پیوند داده نشوند».

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا