اخباراقتصادجامعهTOP

موافقت نامه تکمیل کارپروژ‌های لین انتقالی برق ۵۰۰ کیلو ولت شبرغان – دشت الوان امضا شد

کابل، ۲۴ عقرب، باختر
موافقت‌نامه سرمایه‌گذاری به منظور تکمیل کار پروژهای لین انتقالی برق ۵۰۰ کیلو ولت شبرغان – دشت الوان و توسعه سب‌ستیشن دشت الوان در کابل امضا شد.
به گزارش آژانس باختر؛ این موافقت نامه امروز، در مرکز اطلاعات و رسانه‌های حکومت میان برشنا شرکت و شرکت خصوصی «افغان انویست» به امضا رسیده است.
به اساس این موافقت‌نامه، شرکت افغان انویست ، ۲۳.۷ درصد کار باقی مانده این پروژه را که ۳۰۵.۱۷ کیلومتر طول دارد، تکمیل می‌کند.
شرکت برشنا بر اساس معیارهای نظارتی و ارزیابی؛ تطبیق و امور تخنیکی و مالی این پروژه را از نزدیک ارزیابی و نظارت خواهد کرد.
ارزش پولی این پروژه‌ بالغ بر ۳۶ میلیون دالر می شود که در دو سال تکمیل خواهد شد.
ملا عبدالغنی برادر آخند، معاون اقتصادی ریاست الوزرا که هنگام امضای این مواففتنامه حضور داشت گفت: این پروژه نه تنها صنعت کشور را بهبود می‌بخشد، بل برای شرکت برشنا میلیون‌ها افغانی مفاد می‌رساند.
ملا برادر آخند، هم‌چنان افزوده است که صنعت نقش مهمی در توسعه اقتصاد کشور دارد و با آمدن امارت اسلامی پیش‌رفت‌های زیادی در این زمینه صورت گرفته است.
با تکمیل این پروژه‌ها تسهیلاتی در انتقال برق ارزان و باکیفیت از ترکمنستان به افغانستان فراهم می شود و مشکل کمبود برق در کشور را تا حدود زیادی حل خواهد شد.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا