اخبارفرهنگTOP

مقر سازمان ملل متحد با تابلوی بزرگی ازچهرۀ افغانستان مزین می شود

کابل/۸ سرطان/ باختر

مقرسازمان ملل متحد در شهر نیویارک برای نخستین بار با  تابلوی بزرگی ازچهرۀ افغانستان مزین  می شود .

 نهاد هنر سالاردر خبرنامه یی که به تازگی دراین باره به نشر رسانده است، گفته است که آن نهاد در همکاری و مساعی  با نمایندگی جمهوری اسلامی افغانستان در سازمان ملل متحد طرح  و دیزاین این نقاشی را شش ماه پیش ارائه کرد و پس از تایید و طی مراحل حقوقی و دیپلماتیک، نهاد هنرسالار در کابل به نقاشی آن اقدام کرد.

این تابلو که معرف ارزش ها، هویت و واقعیت های حال و آیندۀ افغانستان است، به گونۀ عصری و تاریخی طرح‌ریزی شده است و نقاشان دختر و پسر جوان  و ورزیدۀ نهاد هنرسالار در جریان یک ماه در کابل آن را ترسیم کرده اند .

در کاراستۀ این تابلو نمونه هایی از خاک ۳۴ ولایت افغانستان  جمع آوری شده است و به کار رفته است، رنگ ها هم متناسب مناظر طبیعی، چهره ها و هویت ملی افغانستان تهیه شده است و به کار برده شده است.

اندازۀ این  تابلو  به درازای ۴ و پهنای ۲ متر است که در محل ویژه یی در مقر مرکزی سازمان ملل متحد در نیویارک برای دایم به مثابۀ نمادی از هویت ملی افغانستان  نصب و مزین می شود.

مراسم پرده برداری از این تابلو در ۲۸ جون ۲۰۲۱  در نیویارک با حضور انتونی گوتریش سرمنشی سازمان ملل متحد، عادله راز نمایندۀ افغانستان در سازمان ملل متحد، دیپلماتان ملی و بین المللی ، رییس نهاد هنرسالار و برخی از شهروندان در نیویارک برگزار شد  که برای افغانستان، جوامع دیپلماتیک؛ هنری و فرهنگی آن، حایز اهمیت و افتخاراست.سیدحبیب سادات

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا