اخبارفرهنگTOP

معین وزارت اطلاعات و فرهنگ خواستار همکاری یونسکو در حفاظت ازآثار و ساحات باستانی در کشور شد

 

کابل9 حمل باختر

معین وزارت اطلاعات و فرهنگ در دیدار با رییس یونسکو در کابل و کارشناسان آن نهاد گفت: پس  از روی کارآمدن امارت اسلامی از قاچاق آثار تاریخی جلوگیری شده‌ است، او همچنان خواستار همکاری یونسکو در حفاظت ازآثار و ساحات باستانی کشورشد.

به گزرش آژانس باختر: مولوی عتیق الله عزیزی معین فرهنگ و هنر وزارت اطلاعات و فرهنگ با براندن رییس سازمان فرهنگی یونسکودر کابل و کارشناسان تازه گماشته شده این نهاد دیدار کرد.

در این دیدار، مولوی عتیق الله عزیزی معین فرهنگ و هنر گفت: پس از روی کارآمدن امارت اسلامی، از قاچاق آثار تاریخی جلوگیری شده‌است، به همین علت است که در موزیم ملی جای کافی برای نگهداری آثاری تاریخی وجود ندارد و در ولایات موزیم های معیاری و تعمیرها برای  مصوونیت آثاری تاریخی وجود نداشته و در برخی موارد آثاری که در ولایات کشف می‌شود به مرکز انتقال داده می شوند.

 عزیزی از برخی ساحات تاریخی و باستانی یادآورشد که در حال تخریب اند و جهت بازسازی آنها، خواستار همکاری یونسکو شد

براندن رییس سازمان فرهنگی یونسکو گفت: برای عملی شدن پلان ستراتیژیک بامیان سروی ساحات ضحاک، شهرغلغله و کرک به پایان رسیده است و جهت استحکام‌کاری منار جام غور نیز کار را آغازمی‌کنند.

در پایان معین فرهنگ و هنر از بالاحصار‌های غزنی و پکتیا که صدها سال قدامت دارد و در حالت تخریب شدن قرار دارد نیز یادآوری کرده تا توجه جدی به آن صورت گیرد.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا