سیاستاخبار

مشاور امنیت ملی، بورد نشست هماهنگی پولیس بین‌المللی را افتتاح کرد

کابل/ 14حوت/ باختر

داکتر حمدالله محب، مشاور امنیت ملی جمهوری اسلامی افغانستان، روز گذشته بورد نشست هماهنگی پولیس بین‌المللی را افتتاح کرد.

در خبرنامۀ شورای امنیت ملی آمده است که مشاور امنیت ملی، حین افتتاح این بورد بیان داشت که حمایت دوامدار جامعۀ بین المللی از پولیس ملی کشور، در پیشرفت این نیروها بسیار حیاتی است.

داکتر محب افزود: هرچند طالبان پس از امضای توافق‌نامۀ دوحه به جای اتخاذ موضع صلح‌آمیز، نه تنها راهکار افزایش خشونت‌ در برابر نیروهای امنیتی و دفاعی افغان، بل در برابر غیرنظامیان، فعالان اجتماعی، روزنامه‌نگاران و کارمندان دولتی را نیز سرعت بخشیدند. اما پولیس ملی در هرنوع شرایط، در کنار مبارزه با تروریزم جهت تحکیم قانون نیز کار کرده است.

مشاور امنیت ملی گفت: در این شرایط پیچیده، وزارت امور داخله دست‌آورد چشمگیر در عرصۀ تطبیق اصلاحات دارد.

ایجاد مرکزی آنلاین برای مبارزه با فساد، بهبود خدمات، تلاش برای افزایش حضور زنان در وزارت داخله، تکمیل اسناد استراتیژی مبارزه با جرایم و موادمخدر، از دست‌آوردهای اساسی دیگر وزارت امور داخله شمرده می‌شود. اما هنوز هم مشکلات در این نهاد وجود دارد و برای حل این مشکلات و رسیدن به‌ نتیجۀ مطلوب، به پشتیبانی کشور‌های حامی پولیس ملی نیاز است.

در ادامۀ این نشست، مسعود اندرابی، وزیر امور داخله گفت: پولیس ملی کشور، در راس آن وزارت امور داخله، به شفافیت، حساب‌دهی و اصلاحات متعهد است و اصلاحات به‌ وجود آمده در این اداره، باعث افزایش حمایت عامه از پولیس شده است. فریبا

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا