اخبارTOPتبصره و مرور بر مطبوعات

مروری به نشرات سایت‌های خبری داخلی و خارجی

 

کابل ۲۱ حوت باختر

شماری از سایت‌های خبری داخلی و خارجی در نشرات امروزشان در کنار تحولات جهان و منطقه به تحولات در افغانستان نیز پرداخته‌اند.

گزارشگرآژانس باختر، با مرور نشرات این سایت‌های خبری این گزارش را آماده کرده است.

سایت خبری طلوع نیوز تحت عنوان «امارت اسلامی: درامریکا، درمورد افغانستان اختلاف دید‌گاه وجود دارد» نوشته کرده است: امارت اسلامی در واکنش به سخنان رییس کمیته روابط خارجی مجلس نماینده‌گان امریکا و کاردارسفارت این کشور برای افغانستان در تعامل با حکومت سرپرست، می‌گوید که این اظهارات برخاسته از اختلاف‌ دیدگاه میان مقام‌های امریکایی در باره افغانستان است.

ذبیح الله مجاهد، سخنگوی امارت اسلامی می‌گوید که روابط نیک میان کابل و واشنگتن به نفع هردو کشور است.

سایت خبری اسپوتنیک زیر عنوان «مجاهد: افغانستان نیازمند روابط خوب با پاکستان است» نوشته است: سخنگوی امارت اسلامی روابط میان کابل و اسلام‌آباد را یک نیاز می‌خواند و می‌گوید که خواستار بهبود روابط با تمام کشور های همسایه از جمله پاکستان است.

به گزارش اسپوتنیک، ذبیح الله مجاهد، سخنگوی امارت اسلامی گفته است که توقع دارند حکومت جدید پاکستان حفظ روابط با امارت اسلامی را مدنظر بگیرد.

سایت خبری صدای افغان (آوا) زیر عنوان «ستره محکمه امروز دوشنبه را اول ماه مبارک رمضان اعلام کرد» نگاشته است:ستره محکمه امارت اسلامی اعلام کرد که ناوقت شب (یکشنبه ۲۰ حوت) شاهدان در ولسوالی میوند ولایت قندهار ماه مبارک رمضان را در افغانستان رویت کردند و پس دوشنبه رسما روز اول ماه مبارک رمضان است.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا