اخبارTOPتبصره و مرور بر مطبوعات

مروری به نشرات سایت‌های خبری داخلی و خارجی

 

کابل، ۲۷ عقرب، باختر

شماری از سایت‌های خبری در نشرات امروزشان در کنار تحولات جهان و منطقه به تحولات در افغانستان نیز پرداخته‌اند.

گزار‌شگر آژانس باختر، با مرور نشرات این سایت‌ها این گزارش را آماده کرده است.

سایت خبری اسپوتنیک زیر عنوان «انتقاد وزارت امور خارجه حکومت سرپرست امارت اسلامی از برخورد «دوگانه کشور‌های غربی» در برابر جنگ غزه» نوشته کرده است:وزارت امور خارجه حکومت سرپرست امارت اسلامی بار دیگر از برخورد «دوگانه کشور‌های غربی» در برابر جنگ غزه انتقاد کرد.

این وزارت‌ خانه در یک بیانیه‌ تاکید کرده که نیروهای اسرائیل تمامی قوانینی جنگ را نقض کرده و کشور‌های غربی هم از «حقوق بشر» به مقصد‌های سیاسی کار می‌گیرند. در این خبرنامه از کشورهای اسلامی و عربی خواسته شده است تا صدای «مسلمانان مظلوم غزه» را بشنوند و مسوولیت دینی و انسانی‌شان را با برداشتن گام‌های موثر ادا کنند.

سایت خبری طلوع نیوز تحت عنوان «مقام‌های پاکستانی: تا ماه جنوری تمامی مهاجران غیر قانونی را اخراج می‌کنیم» نگاشته است: وزیر اطلاعات ایالت بلوچستان پاکستان می‌گوید که تمام مهاجران غیر قانونی افغانستان را تا ماه جنوری سال دوهزار و بیست و چهار میلادی از پاکستان اخراج خواهند کرد.

جان اچکزی می‌افزاید که در حال حاضر افغانستان امن شده و مهاجران افغان باید دوباره به کشور‌شان باز گردند.

سایت خبری شفقنا افغانستان زیر عنوان «از سرگیری پروازهای فلای دبی به کابل پس از دوسال» نوشته است:

دفتر معاونیت اقتصادی نخست وزیر امارت اسلامی اعلام کرده که شرکت هوایی «فلای دبی» پس از حدود دو سال، پرواز‌های خود به افغانستان را از سر گرفته است.

معاونت اقتصادی نخست وزیر امارت اسلامی با نشر یک اعلامیه در ایکس نوشته است که اولین پرواز این شرکت به کابل پس از دوسال ، صبح روز چهارشنبه ۲۴ عقرب انجام شده است.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا