اخبارفرهنگ

محمد طاهر زهیر در نشست یادبود از الیاس داعی: خبرنگاران در حقیقت سخنگویان متعهد مردم هستند

کابل/ 15قوس/ باختر

وزارت اطلاعات وفرهنگ به یادبود از الیاس داعی خبرنگار رادیو آزادی که چندی قبل در هلمند به شهادت رسید، امروز نشستی برگزار کرد.

به گزارش خبرنگارآژانس باختر؛ الیاس داعی خبرنگار رادیو آزدای، در نتیجۀ انفجار بمب جاسازی شده در موترش در شهر لشکرگاه، مرکز هلمند در 12 عقرب سال روان به شهادت رسید.

این نشست که با حضور هیئت رهبری وزارت اطلاعات وفرهنگ، اعضای شورای ملی، شماری از مسوولان دولتی و فعالان رسانه یی برگزار شد، محمد طاهر زهیر سرپرست وزارت اطلاعات وفرهنگ، به روح تمام شهدا، شهدای رسانه یی و به خصوص شهید الیاس داعی، اتحاف دعا کرد.

سرپرست وزارت اطلاعات وفرهنگ خاطرنشان کرد: دشمنان وطن و مردم به جرم نشر خبر و آگاهی دهی از وقایع و رویدادها در کشور، جان الیاس داعی را گرفتند.

سرپرست وزارت اطلاعات وفرهنگ گفت که نقش، جایگاه و منزلت خبرنگاران، رسانه ها و اصحاب رسانه ها در کشور، به پیمانه یی بلند و مهم است که هیچ کسی انکار کرده نمی تواند.

وی افزود: خبرنگاران رسالت مقدس و جایگاه برجسته دارند و ازاین رو نزد مردم از ارزش ویژه یی برخوردار هستند و در حقیقت سخنگویان متعهد مردم افغانستان هستند.

محمد طاهرزهیر خاطرنشان کرد که خبرنگاران و رسانه ها نقش فوق العاده در تحکیم دموکراسی، مردم سالاری و جلوگیری از فساد دارند و وزارت اطلاعات وفرهنگ نیز خود را مسوول می داند که در قبال حفظ جایگاه، منزلت و حقوق خبرنگاران همواره سعی به خرج دهد و در همۀ عرصه ها در روشنایی قانون از رسانه ها و خبرنگاران حمایت کرده است و در آینده نیز حمایت می کند.

همچنان دراین نشست دواخان مینه پال، معاون سخنگوی ریاست جمهوری نیز در صحبت هایش نقش رسانه ها را در راستای اطلاع رسانی در کشور مهم دانست و از اقدامات حکومت در زمینۀ رسیدگی به قضیۀ شهادت الیاس داعی و به محکمه کشانیدن عاملان حمله بر وی، اطمنان داد.

به همین ترتیب غلام ولی افغان، نمایندۀ مردم هلمند در ولسی جرگه، صدیق الله توحیدی به نمایندگی از کمیتۀ مصوونیت ژورنالیستان، عزیزاحمد تسل٬ از فدراسیون خبرنگاران و زین الله ستانکزی٬ مسوول اتحادیۀ خبرنگاران هلمند، به ترتیب صحبت کردند.

آنان با آن که به شهادت رسانیدن خبرنگاران را عمل نا روا خواندند از حکومت، وزارت اطلاعات وفرهنگ و رادیو آزادی خواستند که از خانوادۀ شهدای رسانه یی و شهید الیاس داعی حمایت کنند.

همچنان تاکید کردند که عاملان قتل الیاس داعی را شناسایی و به جزای اعمال شان برسانند. احمدضیا احمدی

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا