سیاستاخباراقتصاد

محمداشرف غنی: جای خرسندی است که امروز به ارزش میلیاردها افغانی پروژه ها در کشور، به بهره برداری سپرده می شود

کابل/ 24حمل/ باختر

محمد اشرف غنی رییس جمهوری اسلامی افغانستان دیروز به سلسلۀ برنامۀ تحت عنوان”صد روز-صد مژده” در برنامۀ هفته راه سازی و بهسازی شهری و افتتاح پروژه های وزارت های فواید عامه، شاروالی کابل و ادارۀ انکشاف زون پایتخت، اشتراک و سخنرانی کرد.

به اساس معلومات دفتر مطبوعاتی ریاست جمهوری به آژآنس باختر؛ در مراسمی که به این مناسبت در قصر چهارچنار ارگ انجام شد، معاون اول ریاست جمهوری و شماری از اعضای کابینه و اعضای شورای ملی نیز حضور داشتند، ابتدا داکتر فضل محمود فضلی، رییس عمومی ادارۀ امور ریاست جمهوری خطاب به رییس جمهوری، گفت که به اساس هدایات و توجه شما در چوکات پیشرفت متوازن، برنامۀ صد روز-صد مژده که با افتتاح بند کمال خان آغاز شد، به مدت دوازده هفته، در سراسر کشور ادامه می یابد.

وی افزود: امروز پروژه ها ازسوی وزارت فواید عامه، شاروالی کابل و ادارۀ انکشاف زون پایتخت به ارزش۲۵،۴ میلیارد افغانی تکمیل شده است و ۲۸ پروژۀ مختلف، افتتاح می شوند.

سپس نجیب الله یمین، وزیر فواید عامه به شمول سرک شورابک- سپین بولدک و شرنه- انگور اده، در خصوص احداث ۳۶۶ کیلومتر سرک و ۸۴۰ پلچک و پل های بزرگ، محمد داوود سطان زوی شاروال کابل، در خصوص انکشاف و بازسازی پل پاچا، پل شینه و سه گذر دیگر و نجیب الله شینواری، رییس ادارۀ انکشاف زون پایتخت در مورد پروژه های مختلف، معلومات ارائه کردند.

بعد به اساس هدایت رییس جمهوری از طریق ویدیوکنفرانس، مسوولان دولتی و مردم محل و مسوولان مربوط ولایتی، پروژه های مختلف را افتتاح کردند.

رییس جمهوری با تبریکی به هموطنان به خاطر افتتاح پروژه های متذکره، گفت: جای خرسندی است که امروز پروژه ها به ارزش میلیاردها افغانی به بهره برداری سپرده می شوند. وی از این که مردم برایش به گونه بی سابقه پس از سپری شدن عملیات در شفاخانه شهید محمد داوود خان آرزوی سلامتی کردند و از داکتران به خاطر انجام عملیات اصولی، مسلکی و اساسی شان، ابراز امتنان کرد.

محمداشرف غنی به معاون اول ریاست جمهوری به خاطر ترتیب پلانی هدایت داد که در اثر آن شفاخانه شهید محمد داوودخان برای مداوای اساسی نیروهای امنیتی و دفاعی، مجهز و به شفاخانه درجه اول مبدل شود.

رییس جمهوری با تاکید بر حفاظت و نظارت از پروژه ها، به وزارت ترانسپورت به منظور نظارت جدی از موترهای باربری و همچنان به وزارت شهرسازی و اراضی بخاطر توجه جدی به استملاک زمین، هدایت داد.

رییس جمهوری، مشورت های بخش خصوصی در مورد سرک های متذکره را ارزشمند خواند و گفت: باید با ترانسپورتران در رابطه به معیارها به نتیجه برسیم، زیرا این سرک ها برداشت وزن زیاد را ندارد. همچنان به وزیر فواید عامه گفت که کیفیت خوب و هزینه کمتر را به خاطر اعمار سرک ها می خواهم.

رییس جمهوری،تصریح کرد که انکشاف متوازن نه تنها در ولایت ها، بلکه در میان ناحیه های شهر کابل که در گذشته ها به آن توجه صورت نگرفته است، مهم است. همچنان وی از توجه معاون اول ریاست جمهوری، والی و شاروال کابل در زمینه های جلوگیری از غصب زمین و انکشاف متوازن ستایش کرد. 

محمداشرف غنی گفت که به امنیت و انکشاف ولسوالی های محروم توجه جدی صورت می گیرد و به عوض انتقال کثافات به منطقه گزک، به انکشاف و سرسبزی ولسوالی خاک جبار توجه جدی کنید.

رییس جمهوری، در اخیر گفت: برای سرمایه گذاری زمینه فراهم شود و صیاد  به منطقه تفریحی مبدل و برای آن پلان واضح و ضرب الاجل ترتیب شود. وی افزود: صلح آمدنی است، مگر ما باید به پروژه های انکشافی توجه جدی کنیم و آیندۀ افغانستان را مصوون کنیم. ضیا احمدی

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا