اخبارجامعه

شیوع آفت ملخ در کشتزارهای پنج ولسوالی بدخشان

فیض آباد ۹ ثور باختر
آفت طبیعی ملخ در کشتزارهای ولسوالی های کشم، تگاب، خواهان، ارغنجخواه و ارگوی بدخشان شیوع پیدا کرده است. ریاست زراعت، آبیاری و مالداری از آغاز سروی و مجادله علیه ملخ درین مناطق خبر داد.
قاری احسان الله سراجی امر امور زراعتی و سرپرست ریاست زراعت بدخشان به آژانس باختر گفت که مجادله علیه آفت ملخ در بدخشان از سوی کارمندان بخش حفاظه نباتات در همکاری مردم و شورا های انکشافی آغاز گردیده است.
همه ساله در فصل بهار و تابستان آفت ملخ در کشتزارهای برخی ولسوالی های بدخشان شیوع می کند و با حمله به مزارع، علفچرها، کشت زارها، دهاقین را متضرر می سازد.
سراجی می گوید که ریاست زراعت بدخشان، در محدوده امکانات خویش تیم تخنیکی حفاظه نباتات را با مقدار لازم ادویه کمیاوی و لباس محافظوی به ساحه اعزام نمود تا با مدیران حفاظه نباتات ولسوالی ها و همکاری شوراهای انکشافی بتوانند سطح خساره دهاقین را کاهش داده و روند مجادله علیه ملخ را تسریع نمایند.
سطح شدت این آفت درقریه جات دره کولابی، دره سلمان، بلوچای مرکزی و حاجی عبدال عزیز ولسوالی کشم‌ و همچنان قریه جات اوچ، کرسده، شهیدکان عاشقان و دوحوزه دیگر ولسوالی تگاب بیشتر بوده اما روند مجادله کیمیاوی با این آفت ادامه دارد.
کمبود دارو برای مجادله با ملخ، چالش عمده ی ریاست زراعت بدخشان است.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا