سیاستاخبارTOP

مولوی عبدالکبیر: امارت اسلامی افغانستان با تعیین نماینده خاص از سوی سازمان ملل موافق نیست

کابل ۲۶ ثور باختر
معاون سیاسی ریاست الوزرا در دیدار با سفیر جاپان در کابل، گفت که با موجودیت یوناما در کابل، در حالیکه حکومت مرکزی حاکم است و جنگ وجود ندارد، امارت اسلامی افغانستان با تعیین نماینده خاص موافق نیست.
ارگ در خبرنامه‌ی نوشته است که مولوی عبدالکبیر، معاون سیاسی ریاست الوزرا با تاکایوشی کورومایا سفیر جاپان در کابل دیدار کرده است.
در این دیدار، تاکایوشی کورومایا بخاطر تلفات و خسارات ناشی از سیلاب‌های اخیر در ولایت‌های مختلف افغانستان ابراز تأسف کرد.
کورومایا، خواهان گسترش مناسبات مثبت افغانستان و جاپان شد و گفت که مبارزه با فساد و مواد مخدر، ثبات اقتصادی و تامین امنیت سرتاسری در افغانستان از سوی امارت اسلامی افغانستان پیشرفت‌های بزرگ است و مقامات جاپانی این پیشرفت‌ها و دست‌آوردها را تقدیر می‌کنند.
او با یادآوری از کمک اخیر ۶.۹ میلیون دالری جاپان به افغانستان، گفت که توکیو به همکاری با افغانان متعهد است و برای جلوگیری از حوادث طبیعی، با ادارات مربوطه به تماس است تا افغانان از تجارب جاپان استفاده کند.
وی از کمک‌های کشورش در زمینه تداوی معتادان مواد مخدر و کشت بدیل یادآوری کرد و گفت که عدم حضور دیپلوماتیک کشورهای غربی در افغانستان باعث این شده که آنان در مورد تغییرات مثبت در افغانستان آگاهی نداشته باشند، مناسب این است که جامعه بین‌المللی به گونه مستقیم با امارت اسلامی افغانستان روابط داشته باشد.
سفیر جاپان در کابل، با اشاره به نشست آینده دوحه در مورد افغانستان، گفت که جامعه بین‌المللی می‌خواهد از طریق گفتگو برای مشکلات افغانستان راه حل را جستجو کنند.
مولوی عبدالکبیر، معاون سیاسی ریاست الوزرا نیز در این دیدار، از کمک‌های جاپان به افغانستان تشکر کرد و گفت که نظر مثبت توکیو در رابطه به افغانستان باعث آن شده است که میان امارت اسلامی افغانستان و جاپان تعامل خوب و مناسبات مثبت به میان‌آید.
مولوی عبدالکبیر بر توسعه مناسبات در بخش‌های سیاسی، فرهنگی و تعلیمی میان کابل و توکیو تاکید کرد و گفت که امارت اسلامی افغانستان علاقمند است در خصوص پیشرفت افغانستان، کاهش میزان آسیب‌های ناشی از حوادث طبیعی ‌و توسعه، از تجارب جاپان استفاده کند.
وی افزود که امارت اسلامی افغانستان با حمایت مردم توانسته است امنیت را کاملاً در افغانستان تامین، پروژه‌های بزرگ را آغاز و پیشرفت‌های زیادی داشته باشد. همچنان امارت اسلامی افغانستان به حیث حکومت مسول، در تلاش حل مشکلات مردم و خواستار تعامل مثبت و روابط گسترده با جهان است.
معاون سیاسی ریاست الوزرا هم‌چنان گفت که با موجودیت یوناما در کابل، در حالیکه حکومت مرکزی حاکم است و جنگ وجود ندارد، امارت اسلامی با تعیین نماینده خاص موافق نیست.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا