سیاستاخبارجامعهTOP

شارژ دافیراتحادیه اروپا در کابل؛ اخراج مهاجران افغان از پاکستان ظلم آشکار است

کابل14 قوس باختر
شارژ دافیراتحادیه اروپا در کابل؛ در ملاقات با سرپرست وزارت مهاجرین و عودت کنندگان،اخراج مهاجران افغان از پاکستان را ظلم آشکار خواند.
دفتر مطبوعاتی وزارت امور مهاجرین و عودت کنندگان امروز با نشر خبرنامه یی گفته است:الحاج خلیل الرحمن حقانی سرپرست وزارت مهاجرین و عودت کنندگان در دیدار با شارژ دافیراتحادیه اروپا گفت: می خواهیم کمپ های موقت عودت کنندگان را به کمپ های مسکونی طولانی مدت مبدل کنیم.
در این دیدار شارژفیر اتحادیه اروپا گفت: فیصله اخیرحکومت پاکستان در قبال مهاجرین، ظلم بزرگ و آشکار بود و ما به حمایت خود از عودت کننده ها ادامه می دهیم .
وی افزود که من وضعیت مهاجرین اخراج شده را از نزدیک نظارت و بررسی نموده است وصدای آنان را به جهانیان میرسانیم تا مساعدت بیشتر را برای عودت کنندگان اجباری جلب شود.
همچنان در این ملاقات معاون دفتر کمیشنری سازمان ملل متحد در امور پناهنده گان در افغانستان گفت: بحران مهاجرین را در شمار زیادی از کشور ها دیده ام و اینکه امارت اسلامی این بحران را چگونه مدیریت کرد، قابل ستایش است.
سر پرست وزارت امور مهاجرین گفت: با رسیدن فصل سرما ، مشکلات مهاجرین بیشتر می شود و مساعدت عاجل و اضطراری مشکلات آنان را رفع نمی تواند و باید در قسمت اعمار سرپناه، ایجاد شغل و کمک های اساسی برای آنان عطف توجه شود.
حقانی گفت از اینکه در فصل زمستان انتقال عودت کننده ها به شماری از ولایات ناممکن است، میخواهیم کمپ های موقت را به کمپ های مسکونی طولانی مدت مبدل کنیم و در زمینه به کمک های بشری کشور ها نیاز داریم.
موصوف افزود که در کنار دروازه های سرحدی رسمی، به مسیر های غیر رسمی که مهاجرین از آنطریق بر میگردند، نیز باید توجه شود.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا