سیاستاخبارTOP

سفیرناروی دردیداربا مولوی عبدالکبیر؛ ازمخالفان امارت اسلامی حمایت نمی‌کنیم

 

کابل ۹ حمل باختر

معاون سیاسی ریاست الوزرا در دیدار با سفیر ناروی در کابل گفته است: امارت اسلامی در روشنایی منافع ملی با داشتن سیاست متوازن، خواستار تعامل مثبت با تمام کشور‌ها است.

ارگ درخبرنامه‌ی نوشته است: مولوی عبدالکبیر، معاون سیاسی ریاست الوزرا با پاول کلومن بیکین، سفیر ناروی در کابل دیدار کرده است.

در این دیدار پاول کلومن بیکین، ضمن تقبیح رویداد اخیردر کندهار، مراتب تسلیت خود را به معاون سیاسی ریاست الوزرا ابراز کرد و گفت که با سرکوب شماری از گروه‌ها به شمول داعش، اکنون آن‌ها قوت قبلی خود را از دست داده اند.

بیکین، اخراج مهاجران افغان از پاکستان را قابل نگرانی خواند و ابراز امیدواری کرد که در روابط کابل و اسلام‌آباد تغییرات مثبت رونما شود.

او دستاوردهای امارت اسلامی را در جلوگیری از فساد، تأمین امنیت، از بین بردن مواد مخدر و سایر عرصه ها تقدیر کرد و گفت که تا اکنون جهان افغانستان را به رسمیت نشناخته است و این به نفع هردو جانب نیست و افزود که برای پیشرفت در این عرصه به تلاش بیشتر نیاز است.

سفیر ناوری در کابل هم‌چنان بیان داشت که آنان از مخالفان امارت اسلامی حمایت نمی‌کنند و ناروی با اتحادیه اروپا و ملل متحد مشترکا کار می‌کند تا در بخش تغییرات اقلیمی با افغانان کمک کند.

مولوی عبدالکبیر، معاون سیاسی ریاست الوزرا نیز طی این دیدارامنیت کنونی افغانستان را نسبت به امنیت زمان حضور ناتو و امریکا بهتر خواند و گفت که از سوی برخی جوانب، بعضاً رویدادهای امنیتی به امارت اسلامی نسبت داده می‌شود که به هیچ عنوان به افغانستان ارتباط ندارد و بهتر این است که کشورها مسایل داخلی شان را خود حل کرده و امنیت شان را تامین کنند.

معاون سیاسی ریاست الوزرا از توسعه روابط کنونی امارت اسلامی به شمول همسایه با بسیاری از کشورها یاد کرد و افزود که امارت اسلامی در روشنایی منافع ملی با داشتن سیاست متوازن، خواستار تعامل مثبت با تمام قدرت‌ها است.

به گفته‌ وی؛ هزاران زن در ادارات دولتی وبخش خصوصی مصروف کار هستند و صدای مردم در تمام سطوح شنیده می‌شود.

گفتنی است، معاون سیاسی ریاست الوزرا از تلاش‌های ناروی در زمینه حفاظت محیط زیست در افغانستان تشکر کرد و گفت که افغانستان در بخش مدیریت آب‌ها و احیای جنگلات به همکاری نیاز دارد.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا