سیاستاخباراقتصادTOP

سرپرست وزارت معدن و پترولیم : سطح استخراج نفت در حوزه نفتی آمو دریا افزایش می یابد

کابل1 حمل باختر
سرپرست وزارت معادن و پترولیم در دیدار با سفیر چین درکابل، گفت قرار است بیست حلقه چاه نفت جدید در حوزه آمو دریا حفاری گردد و سطح استخراج نفت در این حوزه نفتی افزایش یابد.
دفتر مطبوعاتی وزارت معادن و پترولیم امروز با نشر این خبر گفته است که
درین دیدار، شیخ الحدیث شهاب الدین دلاور سرپرست وزارت معادن و پترولیم وسفیرچین درکابل، در رابطه به پروژه معدن مس عینک، پروژه نفت حوزه آمودریا و همکاری های دوجانبه بحث و تبادل نظر کردند.
سرپرست وزارت معادن و پترولیم از پروژه های معدن مس عینک و نفت حوزه آمودریا یاد آوری کرده گفت” کار بالای پروژه های متذکره به خوبی جریان داشته، مخصوصاً در حوزه نفتی آمو دریا که قرارداد آن با یک شرکت چینایی امضا شده است.”
او گفت که از حوزه ی نفتی آمو دریا، روزانه در حدود یک هزاروچهارصد تن نفت استخراج می گردد و قرار است بیست چاه جدید نیز در این حوزه حفاری گردد و سطح استخراج نفت درین حوزه، افزایش یابد.
همچنان دو طرف ضمن صحبت راجع به پروژه معدن مس عینک، پیشرفت های پروژه و آثار باستانی ساحه مس عینک نیز بحث و تبادل نظر کردند و به منظور تسریع و آغاز عملی کار در معدن مس عینک، نظریات و پیشنهادات شان را باهم شریک کردند.
همچنین سفیر چین گفت” دولت ما در نظر دارد تا برنامه های آموزشی را بمنظور ارتقای ظرفیت کارمندان در بخش های مختلف در چین برگزار کند و وزارت معادن و پترولیم نیز می تواند نماینده های خود را غرض آموزش معرفی کند.”

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا