اخبارTOPجهان

رییس پشین سازمان استخبارات نظامی پاکستان«آی‌ اس‌ آی» به فساد مالی متهم شد

کابل اول ثور باختر
دیوان عالی پاکستان در مشارکت با وزارت دفاع آنکشور ونهاد های دیگر استخباراتی پاکستان تحقیقات درباره فساد مالی جنرال فیض حمید؛ رییس پیشین سازمان استخبارات نظامی این کشور«آی‌ اس‌ آی» را آغاز کرده‌اند.
جنرال فیض حمید درباره پرونده غصب زمین و مال و همچنین سوءاستفاده از صلاحیت‌ها متهم است.
روند تحقیقات از این جنرال ماجراجو بعد از آن آغاز شد که معز احمدخان؛ مالک شهرک خصوصی «تاپ سیتی» در نزدیک میدان هوایی اسلام‌آباد به دادگاه عالی پاکستان شکایت کرد و جنرال را به غصب املاک خود متهم کرد.

این تحقیق به دستور دادگاه عالی پاکستان و وزارت دفاع این کشور صورت می‌گیرد و ارتش این کشور نیز یک کمیته ویژه را برای انجام این تحقیق تشکیل داده است.
بر اساس این شکایت، در ماه می سال ۲۰۱۷ میلادی شماری از ماموران آی اس آی پاکستان به دستور فیض حمید به شهرک و دفاتر احمدخان یورش می‌برند و مقداری طلا، الماس، پول نقد اورا ضبط کردند.
مالک این شهرک در شکایت خود نوشته است پس از این یورش، فیض حمید و برادرش وعده حل مشکل و بازگرداندن اشیاء گران قیمت را دادند؛ اما به این وعده عمل نکردند.
جنرال فیض حمید از سال ۲۰۱۹ تا ۲۰۲۲ مسولیت ریاست سازمان استخبارات پاکستان را بر عهده داشت و پیش از آن مدیر مبارزه با تروریزم این سازمان بود.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا