سیاستاخبارجامعهTOP

رییس بخش آسیا پسفیک صلیب سرخ؛ اخراج مهاجران افغان ازپاکستان، بر وضعیت بشری تاثیر منفی گذاشته است

 

کابل ۶ ثور باختر

معاون سیاسی ریاست الوزرا در دیدار با رییس بخش آسیا پسفیک فدراسیون بین المللی صلیب سرخ و هلال احمر گفت که با تامین امنیت کامل در افغانستان، بستر خوب برای فعالیت‌های بشری و صحی به میان آمده است.

ارگ در خبرنامه‌ی نوشته است که مولوی عبدالکبیر، معاون سیاسی ریاست الوزرا روز گذشته با آقای الکساندر میتیو، رئیس بخش آسیا پسفیک فدراسیون بین‌المللی صلیب سرخ و هلال احمر و هیئت همراه اش دیدار کرد.

در این دیدار، الکساندر میتیو، متعهد برادامه کمک‌های فدراسیون بین‌المللی صلیب سرخ و هلال احمر در بخش های بشری و صحی با افغانستان شد و گفت که تلاش می‌کنند تا سطح کمک‌های شان را با افغانستان را در سال جاری بلند برده و به راه، را برای همکاری درازمدت هموار سازند.

 میتیو افزود که صلیب سرخ ضمن رسانیدن کمک‌ها، با ادارات مربوطه افغانستان روابط خوب دارد.

به گفته وی؛ دومین دور اخراج مهاجران افغان از پاکستان، بر وضعیت بشری افغانستان تاثیر منفی گذاشته که در این رابطه نگرانی خویش و توقف این جریان را با مقامات پاکستانی شریک ساخته است.

رییس بخش آسیا پسفیک فدراسیون بین المللی صلیب سرخ و هلال احمر هم‌چنان گفت که حمایت امارت اسلامی از هلال احمر افغانی می‌تواند سبب جذب کمک‌های بیشتر کشورها و نهادهای کمک کننده شود.

 مولوی عبدالکبیر، معاون سیاسی ریاست الوزرا امارت اسلامی افغانستان نیز در این دیدار گفت که با تامین امنیت کامل در افغانستان، بستر خوب برای فعالیت‌های بشری و صحی به میان آمده است.

مولوی عبدالکبیر، خواستار از سرگیری کمک‌های صلیب سرخ به شفاخانه‌ها شماری از ولایت‌ها شد و افزود که امارت اسلامی بخاطر رساندن کمک‌های بشری با نهادهای کمک کننده همکار می‌باشد.

معاون سیاسی ریاست الوزرا هم‌چنان ضمن تشکر از کمک‌های صلیب سرخ، گفت که امارت اسلامی از فعالیت‌های «مفید و خیریه» کمیته بین‌المللی صلیب سرخ و هلال احمر افغانی حمایت می‌کند.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا