سیاستاخبارجامعهTOP

روند صدور ویزۀ ترکیه در افغانستان ازسر گرفته می‌شود

کابل/21 دلو/باختر

مولوی امیرخان متقی سرپرست وزارت امور خارجه افغانستان با مولود چاووش اوغلو وزیر امور خارجۀ ترکیه از طریق تیلفون گفت وگو کرد.

به گزارش آژانس باختر؛ وزارت امور خارجۀ افغانستان می‌گوید که در این تماس تیلفونی، دو طرف در مورد همکاری‌های دوجانبه، کمک‌های بشردوستانه و ازسرگیری خدمات قونسلی بحث کردند.

بر اساس خبرنامۀ وزارت امور خارجه، مولوی امیرخان متقی از 750 تن کمک بشردوستانۀ ترکیه که نخستین محمولۀ آن دو روز پیش از طریق بندر تورغندی به هرات رسید، سپاسگزاری کرد و خواستار دوام همکاری‌های بشردوستانۀ آن کشور با مردم افغانستان شد.

وزیر امور خارجۀ ترکیه اطمینان داده است که دولت آن کشور به همکاری‌های خود با مردم افغانستان ادامه می‌دهد. مولود چاووش اوغلو گفته است که دولت ترکیه در نظر دارد 500 تا 700 تن کمک بشردوستانه دیگر را در اختیار مردم افغانستان قرار دهد. وی افزوده که قرار است این کمک ها تا پایان ماه روان میلادی به افغانستان منتقل شود و از طریق ادارۀ هلال احمر و موسسات خیریه به نیازمندان توزیع شود.

از سوی دیگر، وزیر امور خارجۀ ترکیه گفته است که قرار است روند صدور ویزۀ ترکیه در کابل ازسر گرفته شود. وی گفته است که در ماه مارچ سال روان میلادی، خدمات قونسلی ترکیه در مزار شریف نیز آغاز می‌شود.

گفتنی است که خدمات قونسلی و روند صدور ویزۀ ترکیه در افغانستان از چند ماه به اینسو متوقف گردیده است. پیش از این سرپرست وزارت امور خارجه گفته بود که تاجران، محصلین و بیماران افغان از رهگذر دریافت ویزۀ‌ ترکیه با مشکل رو برو اند و لازم است خدمات قونسلی ترکیه ازسر گرفته شود.

پاینده

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا