اخباراقتصادTOP

روزانه بیش ازدو هزار محموله ترانزیتی در کشور، در تردد اند

 

کابل 10 حوت باختر

مقام های وزارت مالیه می گویند: سهولت لازم را در گمرک های کشور فراهم کرده اند و روزانه به طور اوسط 2400 محموله ترانزیتی از گمرک های کشور تردد می کنند.

به اساس معلومات دفتر سخنگوی وزارت مالیه به آژانس باختر؛ وزارت مالیه برای تجار در تمام گمرک های کشور تسهیلات قابل ملاحظه یی را ایجاد کرده است.

 مدت کاری در گمرک ها از ۱۶ ساعت به ۲۴ ساعت افزایش یافته و سیستم های الکترونیکی عصری فعال شده است، معیار ترانزیت خارجی از ۵ روز به ۱۰ روز افزایش یافته و در طی مراحل اموال تجاری شفافیت و سرعت لازم به میان آمده است که افزایش قابل توجهی در سطح صادرات، ترانزیت خارجی و واردات را به بار آورده است.

بر همین اساس به طور اوسط روزانه حدود ۲۴۰۰ محموله صادراتی، وارداتی و ترانزیتی از تمام گمرک های کشور عبور و مرور می کنند که از این جمله نزدیک به ۱۸۸۰محموله وارداتی، ۴۳۰ محموله صاداراتی و حدود ۱۰۰ محموله ترانزیتی بوده و وزن مجموعی آن به بیش از ۶۰ هزار تن می رسد.

همچنان وزارت مالیه، به سلسله عصری سازی گمرک ها؛ در آینده نزدیک ۲۴ پایه سکنر بزرگ الکترونیکی را در ۱۶ گمرک کشور نصب می کند که با این کار در طی مراحل اموال تجاری شفافیت و سرعت بیشتر ایجاد خواهد شد.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا