اخباراقتصاد

د افغانستان بانک از اظهارات اخیر نمایندۀ ویژۀ امریکا برای افغانستان استقبال کرد

کابل، 8 سرطان، باختر
بانک مرکزی از اظهارات اخیر «تام وست» نمایندۀ ویژۀ ایالات متحدۀ امریکا برای افغانستان مبنی بر حل مشکلات سکتور بانکی استقبال کرد.
به گزارش آژانس باختر؛ این بانک امروز با نشر خبرنامه‌یی گفته است که «تام وست» نمایندۀ ویژۀ ایالات متحدۀ امریکا برای افغانستان اخیراً در دیدار با شماری از تاجران کشور در امارات متحدۀ عربی اطمینان داده است که چالش‌های موجود فرا راه نظام بانکی افغانستان را به زودی حل می‌کند.
در خبرنامه آمده است: د افغانستان بانک، ضمن قدردانی از این اقدام نیک و حسن نظر آقای وست مبنی بر رفع محدودیت‌های بیشتر و حل مشکلات فرا راه سکتور بانکی افغانستان، از جامعۀ جهانی به خصوص ایالات متحدۀ امریکا تقاضا دارد که در سایر عرصه‌ها نیز با افغانستان داخل تعامل سازنده شود تا مراودات موثر یک بار دیگر میان افغانستان و دیگر کشورها از سر گرفته شود.
د افغانستان بانک به عنوان ناظر و قانون‌گذار سکتور بانکی به شهروندان کشور اطمینان داده است که جهت رفع چالش‌ها فرا راه سکتور بانکی کشور از هر راه ممکن با شرکای داخلی و خارجی به تلاش‌های خود ادامه می‌دهد و در سمت و سو دادن سکتور بانکی و نقش مفید آن در رشد و توسعۀ اقتصادی کشور به تعهدات خود عمل می‌کند.
گفتنی است با روی کار آمدن امارت اسلامی، نزدیک به 10 میلیارد دالر ذخایر ارزی افغانستان در بانک‌های امریکا و اروپا منجمد شد و امارت اسلامی افغانستان این پول را سرمایۀ مردم کشور می‌داند و خواستار آزادسازی هرچه زودتر و بدون قید و شرط آن است؛ اما این تلاش‌ها تا کنون نتیجه‌یی در پی نداشته است.
وهاج

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا