اخباراقتصاد

دو کارخانۀ تولیدی در هرات گشایش یافت

شهرهرات، 21 جوزا، باختر

دو کارخانۀ تولیدی در هرات به بهره گیری سپرده شد.

الحاج نوالدین عزیزی، سرپرست وزارت صنعت و تجارت امارت اسلامی در سفرش به هرات ضمن دید و بازدید از شهرک صنعتی هرات  دیروز دو فابریکه جدید، تولید اکسیجن و فابریکه تولید پنبه یا طلای سفید را در شهرک صنعتی این ولایت به هزینۀ 4 میلیون دالر افتتاح کرد.

سرپرست وزارت صنعت و تجارت کشور ضمن حمایت از سکتور خصوصی می گوید که این وزارت  تلاش دارد تا در زمان کم چالش های  تاجران را برطرف وهرات را بستر مناسب برای سرمایه گذاری فراهم کنند.

عزیزی از تاجران وسرمایه گذران نیز خواست  که شرایط برای سرمایه گذاری در کشور فراهم شده و به کشور برگردند .

الحاج نورالدین عزیزی علاوه می کند که  در دیدار با تاجران هرات ضمن پشتیبانی و حمایت از آنان از تاجران و سرمایه گذاران خواسته شده است  تا کالای مشابه که در کشور تولید می شود وارد نکنند .

عزیزی می گوید که تلاش وزارت صنعت و تجارت بر این است که سهولت های بیشتری را برای صنعت کاران در کشور فراهم نماید تا صنعت کاران در آینده تمام نیازمندی های مردم را در داخل کشور تولید کنند.

در همین حال حمید الله خادم رئیس اتاق صنایع و معادن هرات می گوید که نظر به حکومت پیشین اکنون مشکلات تاجران اندک شده است.

او می گوید که امارت اسلامی شرایطی را برای سرمایه گذاری در کشور فراهم کرده است.

با این حال برخی از تاجران، محصول زیاد در گمرکات کشور را یک چالش برای شان عنوان کرده و از حکومت می خواهند  تا در زمینه محصول مواد خام با صنعت کاران کشور همکاری لازم کنند.

نورالدین عزیزی سرپرست وزارت صنعت و تجارت در سفرش به هرات، ضمن بازدید از کارخانه های شهرک صنعتی، نمایشگاه تولیدات داخلی را نیز در هرات افتتاح کرد.ختم/ابوی

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا