گزارش ها

ده هزار عسکر انگلیسی به بیماری روانی مبتلا اند

کابل/ ۱۳ جدی/ باختر
یک روز نامۀ چاپ بریتانیا گفته است که بیش از ده هزار عسکر آن کشور که سابقۀ حضور در جنگ های افغانستان و عراق را داشته اند، به بیماری روانی مبتلا اند و شمار نظامیان که می کوشند از ارتش جدا شوند رو به افزایش است .
روز نامۀ دیلی میل گفته است ده هزار نظامی انگلیسی در جنگ عراق و افغانستان به بیماری‌های روحی و روانی دچار شده‌اند.
این روزنامه گزارش داده است که در ۲۰ سال گذشته ۱۰ هزار سرباز این کشور در جنگ عراق و افغانستان به مشکلات روحی و روانی دچار شده اند و ارتش را ترک کرده‌اند.
دیلی میل نوشته است: تنها در یک سال گذشته ۵۰۰ نفر از نیروهای ارتش به دلیل ابتلا به بیماری‌های روحی و روانی و اضطراب از حضور در ارتش این کشور استعفا داده‌اند.
این روزنامه در ادامه گفته است : «سربازان انگلیسی با آن که سال ها از حضورشان در مناطق جنگی عراق و افغانستان می‌گذرد، نتوانسته‌اند از مشکلاتی که این جنگ‌ها بر روان آنان اثر گذاشته است آسوده شوند.
روز نامه به نقل از یک سر باز نوشته است که گفته است «در آن شرایط نامه‌های برای همسر و فرزندانم نوشتم و خواستم که بعد از مرگم آن را بخوانند، ترس دیگری که وجودم را فراگرفته بود ترس از دست دادن خانواده‌ام بود و این توانم را در انجام وظایف کم می‌کرد و فقط به دنبال مکانی بودم که پنهان شوم و بتوانم زنده به خانه‌ام بازگردم.»
در این گزارش آمده که اخیرا ارتش انگلیس برای رفع این مشکل، بودجۀ ۲۲۰ میلیون پوندی در نظر گرفته است تا بتواند به مشکلات آنانی رسیدگی کند که دچار اضطراب و ترس اند که از جنگ های افغانستان و عراق به ارث برده اند.
بریتانیا یکی از متحدین اصلی امریکا در جنگ های افغانستان و عراق بود، این کشور بعد از امریکا بیشتر عسکررا در افغانسان داشت. تحلیل سیاسی

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا