سیاستامنیت

درجلسۀ رهبری ارشد امنیتی، وضعیت امنیتی قندهار و ارزگان مورد بررسی قرار گرفت

کابل/28 قوس/باختر
به ریاست محمد اشرف غنی رییس جمهوری اسلامی افغانستان دیروز، جلسۀ رهبری ارشد امنیتی به خاطر بررسی وضعیت امنیتی قندهار و ارزگان در مقر قول اردوی ۲۰۵ اتل برگزار شد.
به اساس معلومات دفتر مطبوعاتی ریاست جمهوری به آژانس باختر، در این جلسه که امرالله صالح معاون اول ریاست جمهوری، داکتر حمدالله محب مشاور شورای امنیت ملی، محمد مسعود اندرابی وزیر امور داخله، شمیم خان کتوازی رییس ادارۀ مستقل ارگان های محل، والیان قندهار و ارزگان، قومندان قول اردوی ۲۰۵ اتل و قومندانان امنیه و سایر مسوولان امنیتی ولایت های متذکره حضور داشتند، ابتدا حیات الله حیات والی قندهار در خصوص وضعیت امنیتی ولایت متذکره، معلومات داد و خواستار توجۀ بیشتر در زمینۀ تامین امنیت و تمویل و تجهیز نیروهای امنیتی مستقر در این ولایت شد.
سپس جنرال شفیق الله رسول زی قومندان قول اردوی ۲۰۵ اتل در مورد وضعیت امنیتی ولسوالی های قندهار، اکمال و تعبیۀ قوت ها و پلان گذاری معلومات داد و خواهان رفع کمبود پرسونل و اکمال مهمات شد.
سپس تادین خان قومندان امنیه قندهار و نظرشاه صافی رییس امنیت ملی این ولایت در مورد هماهنگی بیشتر و تلاش های شان به خاطر دفع و طرد تحرکات و حملات دشمن، معلومات ارائه کردند.
همچنان در این دیدار محمد عمر شیرزاد والی ارزگان و قومندان امنیه و رییس امنیت آن ولایت در مورد وضعیت امنیتی ارزگان معلومات دادند.
آنان ضمن این که وضعیت عمومی امنیتی در آن ولایت را قناعت بخش خواندند، خواهان حمایت های بیشتر در زمینه بهبود وضعیت امنیتی ولسوالی دهراوود و تمویل، تجهیز و اکمالات پولیس در این ولایت شدند.
همچنان آنان موجودیت فساد را یکی از چالش های اصلی عنوان کردند و گفتند که مطابق تشکیل موجود، تعداد پرسونل ما اندک است و باید هماهنگی در سطوح متوسط و پایین صورت گیرد.
در این دیدار امرالله صالح معاون اول رییس جمهوری و داکتر حمدالله محب مشاور امنیت ملی از شجاعت و دلیر نیروهای امنیتی و دفاعی مستقر در قندهار و ارزگان تشکر کردند و بر هماهنگی بیشتر، اصلاحات و اکمالات نیروها از طریق هوا تاکید ورزیدند.
رییس جمهوری پس از شنیدن صحبت های آنان، ضمن قدردانی از نیروهای امنیتی و دفاعی مستقر در ولایات متذکره به خاطر خنثی کردن برنامه های شوم دشمن، گفت که نیازمندی های شان را به گونۀ واضح ارائه کنند، تا اکمالات شان به صورت اساسی انجام شود.
وی با تاکید بر مدیریت لوژستیک و جلوگیری از ضایعات و استفاده بهتر از ظرفیت های پولیس، گفت: باید برنامۀ واضح و منسجم در این موارد داشته باشیم.
رییس جمهوری گفت که به خاطر بهتر شدن وضعیت امنیتی قندهار و اکمال بهتر نیروهای امنیتی و دفاعی مستقر در آنجا، به تصامیم جدی نیاز داریم. وی افزود که قندهاریان تنها نیستند، کابل پایتخت و قندهار قلب افغانستان است و ما حقایق واضح می خواهیم تا بدیل های مناسب جستجو شود.# احمدضیا احمدی 

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا