سیاستاخبارفرهنگجامعهTOP

خلیفه سراج دین حقانی: علما بهتر می‌توانند منافع و اولویت‌های کشور را درک کنند

 

کابل، ۱۱ قوس، باختر

خلیفه سراج الدین حقانی، سرپرست وزارت امور داخله کشور گفته است که حاکمیت افغانستان به دست علما است و آنان منافع و اولویت‌های کشور را بهتر درک می‌کنند.

دفتر مطبوعاتی این وزارت، امروز در خبرنامه‌یی نوشته است: حقانی این گفته‌ها را در دیدار با هیئت عالی رتبه علمای جهان اسلام در کابل بیان کرد.

خلیفه سراج الدین حقانی در این دیدار در مورد دستآورد های امارت اسلامی معلومات داده گفت: در دو سال گذشته، مبارزه با مواد مخدر و تدوایی معتادان به خوبی انجام شده، امنیت تضمین شده، ثبات و توسعه اقتصادی روز به روز در حال افزایش است و روند بازسازی کشور به سرعت ادامه دارد.

او همچنان گفته است « علما در افغانستان حاکم اند و علما می‌توانند منفعت و اولویت‌های کشور را به گونه بهتر درک کنند

خلیفه سراج الدین حقانی ابراز امیداوری کردکه سرزمین فلسطین در نتیجه مقاومت مردم مبارز و مسلمان این کشور از  اشغال رهایی یابد و افزوده است که کمک با مردم آن سرزمین، افتخار همه افغانان است.

به گفته سراج الدین حقانی: مبارزه افغانان با متجاوزان نشان داد که با اتحاد و یاری خداوند می توان در جنگ پیروز شد. افغانان ثابت کردند که مهاجم هر قدر هم که قوی و مجهز باشد، در مقابل ایمان ضعیف و ناموفق است.

داکتر علی قره داغی، به نماینده‌گی از این علما مبارزه افغانان برای کسب آزادی کشور را به مسلمانان جهان مشعل و  برد تاریخی جهان اسلام خواند و افزوده که مسئله فلسطین «درد مشترک» مسلمانان است.

او هم‌چنان از دوام همکاری‌های قطر با افغانستان اطیمنان داده است.

همین‌گونه، شیخ داکتر نواف تکروری، رییس مجتمع علمای فلسطین که در این دیدار حضور داشت، مبارزات ۲۰ ساله افغانان را الهام‌بخش ملت‌های مظلوم جهان خواند و گفت که مبارزه مردم فلسطین و مجاهدین علیه ظالمان ادامه دارد و مسلمانان جهان در حمایت از فلسطینیان مسوولیت دارند.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا