اخبارفرهنگ

جلسۀ هماهنگی ریاست گرځندوی با بانوان متشبث در کابل برگزار شد

کابل، 22 جوزا، باختر
ریاست گرځندوی معینیت مالی، اداری و گرځندوی وزارت اطلاعات و فرهنگ، امروز جهت برگزاری “نمایشگاه نقش فرهنگ در رشد اقتصاد” جلسۀ هماهنگی با بانوان متشبث را در کابل برگزار کرد.
در این جلسه، روی چگونگی و برگزاری هرچه بهتر این نمایشگاه بحث و تبادل نظر صورت گرفت.
به گزارش‌ خبرنگار آژانس باختر؛ در این جلسه نخست ماریه حمیدی و ماریه عظیمی مسئولان شرکت‌های صنایع دستی، به نمایندگی از زنان متشبث، خواست‌هاٰ، نظریات و مشکلات شان را شریک کردند و خواهان رسیدگی به آن شدند.
آنان هم‌چنان از وزارت اطلاعات و فرهنگ خواستند که در بخش معافیت مالیاتی و تمدید جواز از سوی وزارت‌های مالیه و صنعت و تجارت آنان را همکاری کند.
در همین‌حال، مرتضی عزیزی رئیس تحقیق، انکشاف و بازاریابی گرځندوی، پس از شنیدن خواست‌هاٰ، نظریات و مشکلات بانوان متشبث، برای رسیدگی به مشکلات آنان در حد توان وعدۀ همکاری داد و گفت که مسئولان وزارت اطلاعات و فرهنگ در این زمینه با وزارت‌های مالیه و صنعت و تجارت صحبت خواهند کرد.
وی ضمن تأکید بر هماهنگی میان سکتور خصوصی و ریاست تحقیق، انکشاف و بازاریابی گرځندوی، خاطر نشان کرد که وزارت اطلاعات و فرهنگ به خاطر رشد، توسعه و حمایت از صنایع دستی کشور برنامه‌هایی را روی‌دست دارد.
به گفتۀ وی؛ در “نمایشگاه نقش فرهنگ در رشد اقتصاد” به شمول مرکز از صنعت‌کاران 33 ولایت کشور خواسته می‌شود که صنایع دستی شان را در این نمایشگاه به نمایش بگذارند.
از سوی دیگر؛ آرزو رامین کارشناس صنایع دستی ریاست گرځندوی، در مورد کارکردها و فعالیت‌های این ریاست در هشت ماه پسین معلومات داد.
هم‌چنان، فاطمه شیرزاد، رئیس شرکت صنایع دستی “فاطمه شیرزاد” و ضیاگل فردوس جهانی رئیس شرکت صنایع دستی “گل برند مال” دو تن اشتراک کننده، در مصاحبه با آژانس باختر؛ بر ایجاد بازارهای دایمی برای فروش صنایع دستی زنان افغانستان تأکید کردند و از امارت اسلامی افغانستان به خصوص اداره‌های مربوط خواستند که برای خودکفایی و رشد اقتصادی کشور، از آنان حمایت کنند.
به گفتۀ مسئولان ریاست گرځندوی، قرار است “نمایشگاه نقش فرهنگ در رشد اقتصاد” به مناسبت گرامی‌داشت از “روز جهانی مادر” به زودی در کابل برگزار شود.
وهاج

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا