اخباراقتصادجامعه

توصیه به شهروندان برای استفاده از پول فلزی، در داد و ستد در پروان

چاریکار، ۳ حوت باختر
مسوولان در نمایندگی نوی کابل بانک می گویند که پول فلزی(پول سیاه) پول رایج کشور بوده و شهروندان مکلف هستند تا در داد و ستد خود از آن استفاده نمایند.
شماری از شهروندان پروان استفاده از پول فلزی را نسبت به پول های کاغذی ترجیح داده خواستار استفاده‌ی آن از سوی دکانداران هستند.
عبدالوهاب یک تن از باشندگان پروان می گوید که پول فلزی به خاطر نگهداری خیلی آسان بوده و از مندرس شدن آن جلوگیری می شود، پس باید شهروندان و دکانداران در استفاده پول های فلزی سهل انگاری نکرده و در داد و ستد خود از آن کار بگیرند.
حاجی وحید الله حلیم مدیر نمایندگی نوی کابل بانک در پروان می گوید که همه روزه د افغانستان بانک یک مبلغ پول فلزی را جهت سهولت شهروندان به این بانک ارسال می کند و ما مکلف هستیم تا آنرا نظر به مقدار پول مشترکین توزیع نماییم و این پول های فلزی پول رایج کشور بوده و هیچ کسی نمی تواند که از استفاده آن خودداری کند‌.
حلیم اشاره کرده که اکثر اوقات مشترکین ما به دلیل دادن پول های فلزی ناراضی به نظر می رسند این به این معنی نیست که به شما پول ناچل داده می شود بلکه شهروندان را از لحاظ محافظت و نگهداری کمک می کند.
با این حال عبدالستار قاسمی و بریالی، دو تن از دکانداران شهر چاریکار از گرفتن پول فلزی پنج افغانیگی راضی به نظر رسیده می گویند که اکثر اوقات ما همین پول های فلزی دو افغانیگی و یک افغانیگی را به مشتریان می دهیم نمی گیرند، نیاز است تا همه مردم در این قسمت توجه نمایند‌.
آنان از همه می خواهند که به پول رایج خود اهمیت قایل شده در خرید و فروش، از پول های فلزی کار بگیرند.
قابل ذکر است استفاده از پول های فلزی پنج افغانیگی، دو افغانیگی و یک افغانیگی در این اواخر از سوی شهروندان کمتر شده است.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا