سیاست

رییس اجراییه با صدر اعظم روسیه دیدار و در مورد افزایش روابط دوجانبه میان دو کشور صحبت نمودند

کابل باختر 24 قوس
دکتور عبدالله عبدالله رییس اجراییه جمهوری اسلامی افغانستان در مرکز شهر ژانگ ژو و در حاشیه اجلاس نخست وزیران سازمان شانگهای با دیمیتری میدویدوف نخست وزیر روسیه دیدار نمود.
به گزارش آژانس باختر، در این دیدار که دیروز به وقت محلی صورت گرفت به روابط حسنه میان دو کشور پرداخته شد و در مورد چگونگی بهبود روابط میان افغانستان و روسیه گفتگو نمودند.
رییس اجراییه کشور به صدراعظم روسیه گفت که افغانستان و روسیه روابط حسنه دارند و آنان امیدوار هستند که این روابط در سایر عرصه های انکشافی و اقتصادی گسترش یابد.
وی علاوه کرد که هر دو کشور چالش های مشترکی دارند و بر همین اساس نیاز است تا در هماهنگی با هم با این تهدیدات و چالش ها مبارزه نمایند.
به گفته رییس اجراییه کشور در پهلوی مشکلات مشترک، جمهوری اسلامی افغانستان و فدراتیف روسیه فرصت های کافی دارند و نیاز مبرم است که هر دو کشور به صورت مشترک از این فرصت ها استفاده لازم و مناسب را نمایند.
در همین حال دمیتری میدویدوف صدراعظم روسیه در دیدار با رییس اجراییه کشور، از افغانستان به عنوان همسایه خوب و همکار استراتیژیک روسیه در سالیان گذشته یاد نمود و علاوه کرد که کشورش متعهد به گسترش روابط با افغانستان می باشد.
وی علاوه کرد ، آنان می خواهند که با افغانستان در مورد فرصت های جدید اقتصادی کار نموده و خود را مطمین بسازیم که از فرصت های موجود کمال استفاده صورت بگیرد.
به گفته وی ، روسیه می خواهد که با افغانستان در بخش های اقتصادی و سیاسی روابط خود را بهبود بخشیده و در باره دستاورد ها و فرصت های مختلف صحبت نمایند.
همچنان آنان در این نشست ، در مورد مبارزه شدید و قوی دو کشور با تروریزم صحبت نموده و تاکید کردند که برای جلب حضور و حمایت کشورهای منطقه در مبارزه با هراس افگنی تلاش نمایند.ختم/خلیل

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا