اخبارTOPجامعه

تلاش های مسوولان محلی برای توسعه ی سرپل

سرپل ۸ حمل باختر
مسوولان محلی سرپل، از تلاش های شان برای توسعه ی این ولایت و ایجاد رفاه برای مردم سخن می گویند.
مسئولان محلی سرپل ضمن ارائه گزارش کاری یک ساله ی شان، یادآور شدند که در سال گذشته، کارهایی از قبیل؛ ارتقای تشکیلات اداری ولایت سرپل از درجه سه به درجه دو، ارتقای شفاخانه ولایتی سرپل 100 بستر به 200 بستر، ترمیم و جغل اندازی صدها کیلومتر جاده و تامین آب آشامیدنی صحی برای 5 هزار خانواده صورت گرفته است.
مولوی حبیب الله مسرور، سخنگوی والی سرپل به خبرنگاران گفت که در سال گذشته مجموعه عواید مالیاتی، غیر مالیاتی، عشر و زکات، شاروالی، زراعت و سایر موارد در سرپل به بیش از 476 میلیون افغانی رسیده است و این مجموعه عواید به خزانه دولت واریز شده است.
وی گفت” چهار ولسوالی تازه تاسیس به نام های البدر، الفتح، الجهاد و سیدآباد از جمله دستآورد های مسوولین حکومت محلی سرپل به فرمان رهبری امارت اسلامی می باشد و فعالیت واحد های اداری این ولسوالی ها همه روزه برای مردم خدمات ارایه می کند».
وی با اشاره به کانکریت ریزی سرک های درون شهری، ساخت چهار راه ها و مراکز تجاری در این ولایت گفت روند استخراج نفت حوزه نفتی آمو دریا در امنیت کامل جریان دارد و استخراج روزانه نفت به بیش از یک هزار و 700 تن می رسد و 15 درصد از عواید استخراج نفت برای انکشاف در سرپل هزینه و مصرف می شود.
سخنگوی والی سرپل افزود که در سال گذشته، بیش از 200 میلیون افغانی برای معلولین و خانواده های شهدا توزیع گردیده است.
وی همچنان گفت: اعمار ساختمان 314 مرکز آموزشی و خوابگاه از سوی حکومت مرکزی در ولایت سرپل تایید شده و شمار دانش آموزان تعلیمات عمومی در این ولایت به 135180 نفر می رسد.
وی همچنین افزود که شرکت چینی “اف چین” قرارداد استخراج نفت حوزه نفتی آمو دریا در سرپل را دریافت کرده و روند استخراج نفت همه روزه جریان دارد.
درین کنفرانس، مسوولان محلی سرپل گفتند که به کمک امارت اسلامی و نهاد های کمک رسان همچنان در پی تطبیق ده ها پروژه ی توسعه یی در سرپل اند تا برای مردم اقتصاد و رفاه به میان آورد.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا