سیاستاخبارTOPجامعه

تحویلی شصت ونه خانه ی دیگر برای زلزله زدگان درهرات

هرات۲۰ دلو باختر
به سلسله اعمار و تحویلی خانه ها برای آسیب دیدگان زلزله ی ویرانگر هرات، این بار 69 خانه دیگر به آنان تحویل داده شد.
مولوی حیات الله مهاجر فراهی سرپرست معاونیت ولایت هرات در مراسم توزیع این خانه ها گفت که امارت اسلامی تمامی ضروریات زندگی در این خانه ها را در نظر گرفته است و در آینده نیز به مشکلات این افراد رسیدگی صورت خواهد گرفت.
با این حال مولوی احمدالله متقی رئیس اطلاعات و فرهنگ هرات و سخنگوی کمیسیون رسیدگی به زلزله زدگان هرات به آژانس باخترگفت که این شصت ونه خانه در قریه های سربلند و نائب رفیع ولسوالی زنده جان از سوی بنیاد خیریه قمر ساخته شده است.
متقی می افزاید مصارف اعمار این خانه ها از سوی بنیاد قمر پرداخته شده است که 48 میلیون افغانی می باشد و در حال حاضر از سوی امارت اسلامی خانه ها در تمامی نقاط زلزله زده به مردم تحویل داده شده و یا هم در حال اعمار می باشد که آمار این خانه ها به 4000 می رسد.
مسوول بنیاد قمر می گوید که آنان در مجموع 69 خانه را اعمار نموده اند که 54 آن در قریه سربلند و 15 باب دیگر در قریه نائب رفیع می باشد. او از دیگر موسسات و نهاد ها نیز خواستار همکاری با آسیب دیدگان زلزله هرات گردید.
با این حال انجینیرانی که این خانه ها را اعمار نموده اند می گویند که این خانه ها به استندرد های بین المللی ساخته شده است و تمامی ضروریات یک تعمیر در آن در نظر گرفته شده است.
با این همه افرادی که امروز کلید خانه های شان را بدست آوردند با ابراز خرسندی از نظام امارت اسلامی می گویند که برای شان تمامی ضروریات در این خانه ها مد نظر گرفته شده است.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا