اخبارجامعه

تحویل‌دهی ده ها خانه معیاری برای زلزله‌زده گان هرات

هرات ۱۶ حمل باختر
شصت وشش خانه که به کمک مالی صنعت‌گران کشور در ولسوالی‌های گلران و انجیل هرات اعمار گردیده، با حضور داشت شیخ الحدیث مولانا نور احمد اسلام جار والی هرات و شماری از تاجران زلزله زدگان تحویل داده شد.
شیخ الحدیث مولانا نور احمد‌ اسلام‌ جار والی هرات ضمن ابراز قدردانی از صنعت‌کاران و تاجران ملی، آنان را به عنوان مجاهدین اقتصادی کشور یاد کرد.
مولانا اسلام‌جار گفت که اداره‌ی محلی این ولایت در راه ایجاد سهولت برای صنعت‌کاران از هیچ نوع تلاش دریغ نمی‌ورزد.
شیخ اسلام‌جار والی هرات همچنان از تمام خیرین و تجار خواست تا برای فقرا و نیازمندان خانه بسازند و در این صدقه جاریه پیش‌قدمی نمایند.
در همین حال شیخ عبدالحمید حماسی معاون شورای علمای هرات گفت که با اطمینان گفته می‌توانیم که با ساخت ۴هزار خانه یک روپیه هم حیف و میل نشده است.
شیخ حماسی همچنان گفت که روند ساخت خانه‌ها یک مدیریت و نظم خوبی داشته است.
از سویی هم مولوی احمد الله متقی رییس اطلاعات و فرهنگ هرات و سخنگوی کمیسیون رسیدگی به زلزله‌زدگان از تلاش‌ها برای ساخت خانه‌های بیشتر در مناطق زلزله زده سخن می‌زند.
مولوی احمد الله متقی می‌ گوید تا کنون بیش از ۴ هزار خانه در مناطق مختلف زلزله‌زده اعمار گردیده و در آینده نزدیک به دو هزار خانه دیگر نیز اعمار خواهد شد.
حمیدالله خادم رئیس اتاق صنایع و معادن هرات گفت که این خانه‌های تازه ساخته شده با هزینه سی میلیون افغانی ساخته شده است.
باشندگان قریه سیاه بادک ولسوالی گلران که پس از چندین ماه بی‌سرپناهی کلید خانه را دریافت نموده ابراز خوشحالی کردند که عید را در خانه‌های نو تجلیل می‌کنند.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا