اخبارتبصره و مرور بر مطبوعات

تبصره

 کابل/ ۹حوت/ باختر

راه‌اندازی عملیات تصفیه‌ وتلاشی در کابل و شماری دیگرازولایت ها، یک برنامۀ امنیتی برای مصونیت بخشیدن بیشتر به شهروندان است، نه نقض حریم خصوصی مردم.

 مفسر آژانس باختر می نگارد؛ نهاد های امنیتی از چهار روز به اینطرف در کابل و شماری دیگر از ولایت عملیات تصفیه و تلاشی را آٰغاز کرده اند که با موفقیت دنبال می شود.

با آن که هدف از راه اندازی این عملیات بهبود بیشتر وضعیت امنیتی در این ولایت ها خوانده شده است، مگر این برنامه امنیتی با تبلیغات سو هم مواجه است، بعضی ها آن را نقض حریم خصوصی شهروندان و تصفیه قومی عنوان کرده اند، بعضی ها هم گفته اند که شاملان ، آموزش درست برای انجام وظایف شان ندارند و باعث اذیت شهروندان می شوند.

مگر واقعیت این است که این برنامۀ امنیتی فارغ از اندیشه تصفیه قومی و نقض حریم خصوصی مردم، حرکتی در راستای تامین امنیت بیشتر در پایتخت و شهر های همجوار آن است.

اگربه حوادث روز های اخیر در کابل و شماری دیگری از شهر های کابل دقیق شویم چند واقعه آدم ربایی، سرقت های مسلحانه و رهزنی های خیابانی اسباب نگرانی و تشویش مردم را برانگیخته بود واین نیاز را برجسته ساخت که باید تدابیر بیشتر برای غلبه براین مشکلات گرفته شود که باعث نگرانی مردم شده است و یگانه راه برای غلبه بر همچو مشکلات، انجام یک عملیات تصفیه یی بود که این برنامه امنیتی تاکنون موثر تمام شده است.

در جریان این عملیات دهها میل اسلحه مختلف النوع از کابل و شهر های دیگر به دست آمده است، شماری از افراد تخریب کار گرفتار شده اند، چند آدم ربا بازداشت و چند تن که ربوده شده بودند نیز آزاد شده اند، وسایط و تجهیزاتی که به گونۀ غیر قانونی از سوی افرادی که در گذشته به زورگویی و غصب  دارایی های ملی شهرت داشتند، ضبط شد.

پس این عملیات برای مصونیت بخشی بیشتر برای مردم راه اندازی شده و ادامه خواهد یافت.

منابع وابسته به امارت اسلامی  گفته اند که این عملیات پاکسازی برای تامین امنیت بهتر شهروندان و تاجران و سرمایه داران است و تاکید شده است که در این عملیات به دنبال افراد «دزد»، «عناصر شرور و اختطاف‌گر» و «مجرمان» دیگر استند.آنان  هشدار داده اند که این افراد در صورت برخورد ‌با نظامیان، از بین برده می‌شوند، در این عملیات به خانواده‌های افراد ملکی ضرر نمی‌رسد و تدابیر احتیاطی در نظر گرفته شده است

وزارت داخله گفته است که این عملیات در مشوره و حضورداشت وکلا گذر و ملا امامان مساجد انجام می‌شود و اگر احیاناً بدون حضور وکیل گذر و ملا امام مسجد کسی به نام مجاهد به منزل شما می‌آید، شهریان  می توانند به مسولان امنیتی قطعه امنیت داخلی وزارت داخله درتماس شوند. تحلیل سیاسی

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا