اخبارجامعهصحت

بنیاد کمک‌های بشری ترکیه به شفاخانۀ 250 بستر معتادین کمک کرد

کابل/30 دلو/باختر

بنیاد کمک‌های بشری ترکیه یا (IHH) به شفاخانه 250 بستر معتادین شهر کابل، ادویه و مواد تنظیفاتی کمک کرد.

به گزارش آژانس باختر؛ مسؤولان شفاخانۀ 250 بستر معتادین می‌گویند که این کمک به دنبال درخواست آنان از سفارت ترکیه و نهادهای خیریۀ آن کشور صورت گرفته است.

بولنر ایلدریم؛ رییس بنیاد کمک‌های بشری ترکیه که در مراسم اهدای ادویه و مواد تنظیفاتی به شفاخانۀ 250 بستر معتادین صحبت می‌کرد، گفت که افغانستان از رهگذر مبارزه با اعتیاد و مواد مخدر اهمیت استراتژیک دارد و موفقیت این کشور در امر مبارزه با مواد مخدر، موافقیت جهانی در این عرصه شمرده می‌شود.

به گفتۀ بولنر ایلدریم، مبارزه با مواد مخدر تنها مسؤولیت افغانستان نیست؛ بلکه یک مسؤولیت بین‌المللی است.

وی از از جامعۀ جهانی و مؤسسات بین‌المللی خواست تا افغانستان را در راستای مبارزه با اعتیاد و مواد مخدر همکاری کنند.

از سوی دیگر، امان مناف وزیرمختار سفارت ترکیه در کابل گفت که کشورش به ادامۀ همکاری با دولت و مردم افغانستان متهعد است. 

 وی افزود که نخستین محمولۀ کمک‌های بشردوستانۀ ترکیه به افغانستان انتقال داده شده و قرار است در روزهای آینده دو محمولۀ دیگر این کمک‌ها به افغانستان منتقل و در اختیار نیازمندان قرار داده شود.

در همین حال، داکتر زلمی نورزی رییس شفاخانۀ 250 بستر معتادین ضمن سپاسگزاری از کمک‌های دولت و نهادهای خیریۀ ترکیه می‌گوید که از این کمک‌ها به گونۀ درست و شفاف استفاده خواهد شد.

داکتر نورزی با برشمردن مشکلات و نیازمندی‌های شفاخانۀ 250 بستر معتادین گفت که امیدوار است روند کمک‌های بشردوستانه به شفاخانه‌ها و نهادهای صحی افغانستان ادامه یابد.

گفتنی است که وزارت صحت‌عامه روند جمع‌آوری معتادین را آغاز کرده است؛ اما مسؤولان شفاخانه‌های معتادین شهر کابل می‌گویند که برای درمان و رسیدگی به وضعیت معتادان به بودجه و امکانات بیشتر نیاز دارند.

پاینده

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا