سیاست

پیام حاجی محمد محقق معاون ریاست اجراییه در پیوند به حملات تروریستی بر مساجد کابل، غور وحوادث ديگر ولايات كشور

کابل باختر 29 میزان
گروه مزدور، جنایتکار و تروریستی تكفيرى داعش که در کشورهای عراق و سوریه کمر شان شکسته و دیگر برای شان در آنجا جاى پايى باقى نمانده است، از مدت يكسال واندى به اين سو است كه می خواهند با کشتار افراد ملکی و بی دفاع برای باداران شان خوش خدمتی نمایند و مأموريت تخريب قتل عامى را كه در آن كشورها داشتند در افغانستان پيش ببرند.
اين جماعت جنايت پيشه كه بدون شك دشمنان دين مبين اسلام وعوامل آشكار و بى اراده استكبار جهانى و دشمنان قسم خورده مردم افغانستان هستند با راه اندازی حملات كور و نا جوانمردانه بر مساجد و مراکز دینی عليه مردم بي دفاع که طی یک سال گذشته انجام داده اند فجايع زيادى را ببار آورده اند .
و اين بارنیز اين گروهك گمراه با راه اندازی دوحمله انتحاری بر مردم نماز گزار در مسجد امام زمان (ع ) در غرب کابل و نمازگزاران يك مسجد در ولسوالى دولينه در ولایت غور که در اين حملات جنايتكارانه ده ها تن از هموطنان ملکی و نمازگزار ما شهید و زخمی شده اند، می خواهند از طريق كشتار مردم بي دفاع، زهر چشم نشان داده و سلطه روانى خود را بر مردم افغانستان تحميل نمايند.
حملات خونين ديگرى كه توسط تروريستان طى هفته گذشته در پكتيا، غزنى و قندهار سازمان داده شد و در آن بيش از صد نفر از جوانان عزيز مدافع وطن شهيد و حدود دوصد تن زخمى گرديد نيز در همين راستاى بسط هيمنه روانى شان بر مردم افغانستان انجام مي شود.
ضمن تقبیح كردن اين حوادث به ملت عظيم الشأن افغانستان ازبابت اين حوادث مرگبار تسليت مي گويم و برای شهدای مظلوم اين حوادث بهشت برین و برای زخمیان شفای مجدد استدعا دارم و نیز مراتب تسلیت و همدردی خود را به خانواده های معظم شهداء و زخمیان حملات خونین در ولايات كابل، غور، پکتیا، هلمند و غزنی ابراز می دارم.
از دولت مي خواهم كه در برابر تروريستان و تكفيرى ها با حفظ وحدت ميان همه اقشار مردم استوار و با تدبير ايستاده شود، سياستهاى حذف و طرد را كنار گذاشته، خود را به رقابتهاى زود هنگام انتخاباتهاى آينده مصروف نسازند، و از طريق تقويه نيروهاى امنيتى و دفاعى، زمينى و هوايى كشور و بسيج همه اقوام با هم برادر تحركات دشمن را در نطفه خنثى بسازد كه فردا دير خواهد بود.
از جامعه جهانى و دولتهاى ذيدخل منطقه و جهان مي طلبم كه روشى را در پيش بگيرند كه در رقابت ميان كشورهاى دور و نزديك فرصت براى رشد تروريزم كه دشمنان بشريت وهمه به هر نامى كه باشند دو روى يك سكه هستند، فراهم نگردد تا ملتهاى منطقه دچار بد بختى و خونريزى بيشتر از پيش نگردد.
از ملت مسلمان و سربلند افغانستان می خواهم كه ضمن حفظ وحدت و یکپارچگی، در هماهنگی با ارگانهای امنیتی، هوشيارى خود را حفظ نموده و آمادگی دايمى و همیشگی داشته باشند تا دشمنان نتوانند بیشتر از این دست به جنایت و کشتار افراد ملکی بزنند و پلانهای شوم و نفاق افگنانه آنها نقش بر آب گردد.
مردم اين مطلب را با قلب خونين و يك دنيا تأثر ياد آورى مي كنم كه يك لحظه غفلت در شرايط حساس كنونى قابل جبران نبوده و مايه اى مصيبت هاى عظيم مي گردد. طرح امنيتى حمايت از مساجد و مراكز دينى و مذهبى براى همين منظور بود كه مردم در هر شرايط آماده دفاع از خود باشند. در ايام محرم كه همه آمادگى داشتند، دشمن هيج غلطى نتوانست ولى با استفاده از خلاء پيش آمده جنايات ديگر را سازماندهى كردند.
دولت و ملت بايد طرح امنيتى حمايت از مساجد را جدّى بگيرند، بچه هاى امنيتى را آموزش ويژه بدهند و وسايل و لوازم مورد ضرورت نيروهاى حمايت از مساجد را فراهم نمايند. تاهنوز به غير از كابل؛ طرح امنیتی

حمایت از مساجد در ولايات هرات، بلخ، غزنى و بعضى ولايات ديكر طبق پلان به اجراء گذاشته نشده كه هرچه سريعتر پلان حمايت از مساجد و مراكز دينى عملى شود، در غير آن ممكن است هر ازگاهى شاهد چنين حوادث مرگبار و غير قابل جبران خواهيم بود. # احمد ضیا احمدی
 

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا