اخبارجامعهTOP

برای ایجاد سهولت برای متقاضیان پاسپورت، سه زون توزیع پاسپورت در کابل ایجاد می شود

 

کابل ۹ حمل  باختر

سخنگوی وزارت امور داخله می گوید: برای ایجاد سهولت برای متقاضیان پاسپورت، سه زون توزیع پاسپورت در کابل ایجاد می شود .

به گزارش خبرنگارآژانس باختر: مفتی عبدالمتین قانع سخنگوی وزارت امر داخله  امروز دریک نشست خبری پیرامون وضعیت امنیتی، مبارزه با جرایم،مواد مخدر، محافظت ازتاسیسات و پروژه های ملی، عرضه خدمات و سایر فعالیت های وزارت امور داخله،معلومات داد.

او گفت  درشش ماه، ۸ هزار و ۷۴۷ واقعه جرمی ثبت، ۷ هزار و ۲۳۳ واقعه کشف و ۱ هزار و ۵۲۵ واقعه دیگر تحت کشف قرار دارد. برعلاوه، ۱۲ هزار و ۵۴۰ مظنون در قضایای جنایی و ۱۷۲ تن در جرایم اختطاف بازداشت، ۲۱ اختطاف کننده کشته و ۱۸ تن از چنگ رباینده‌گان آزاد شده است.

قانع افزود: بلند بردن ظرفیت توزیع پاسپورت از شش هزار جلد به ۱۰ هزار جلد در روز و توزیع ۸۳۷ هزار جلد پاسپورت به متقاضیان از دست آورد عمده این وزارت طی شش ماه اخیر می باشد.

روزانه ۱۰هزار جلد پاسپورت از سوی ریاست پاسپورت به شهروندان توزیع می گردد. قرار است بر علاوه خدمات در اداره مرکزی پاسپورت در آینده نزدیک سه نماینده گی عرضه خدمات پاسپورت در سه زون شهر کابل گشایش یابد.

مفتی عبدالمتین قانع سخنگوی وزارت امور داخله در جریان کنفرانس خاطر نشان کرد  وزارت امور داخله در شش ماه اخیر سال ۱۴۰۲مبلغ ۱۳ملیاردو ۱۷۴ملیون افغانی از بخش های خدمات ترافیک، پاسپورت، تصدی ملی محافظت عامه، مدیریت دایاک و از بخش اجرای ویزا به خزانه ملی پرداخت گردیده است.

سخنگوی‌ وزارت امور داخله؛ پولیس به تعداد ۱۸ تن افراد اختطاف شده را از چنگ آدم ربایان آزاد نموده و ۱۷۲ تن را در پیوند به آدم ربایی بازداشت نموده است. درنتیجه عملیات های پولیس، ۲۱ تن آدم ربا کشته شده اند.

او یاد آورشد در شش ماه  409  عراده انواع موتر ، 2 هزار و 431 دستگاه تلفون، 7 میلیون افغانی، دو میلیون کلدار  پاکستانی، 20 میلیون تومان  ایرانی و بیش از 10 هزار دالر آمریکایی در پیوند به قضایای مواد مخدر ازسوی پولیس کشف و ضبط شده است.

همچنان در شش ماه گذشته در 15 هزار و 549 عملیات مبارزه با مواد مخدر 5663 متهم دستگیر و 178 تن مواد مخدر کشف و 377 کارخانه مواد مخدر کشف و منهدم شد و 19 هزار معتاد نیز برای درمان به مراکز بهداشتی درمانی معرفی شدند.

او در مورد فعالیت های معینیت محافظت عامه این وزارت اشاره کرد و گفت:منسوبین معینیت تصدی محاففظت  عامه 69 پروژه را در سراسر کشور تامین امنیت می کند  که شامل (14) پروژه ملی و انکشافی، (4) پروژه دولتی و  (33) خصوصی می باشد

سخنگوی وزارت امور داخله همچنان گفت  در شش ماه گذشته ۱۹۴۰۰ پولیس از مراکز تعلیمی  فارغ التحصیل شدند، ۲۴ محصل  پس از اتمام تحصیلات در روسیه، به کشور بازگشتند، ۱۹۰۶ اکادمی پولیس در مقاطع مختلف و ۲۹ هزار نفر دیگر در سطح کشور مشغول به تحصیل هستند.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا