اخبارسیاستاقتصادTOP

بانک توسعه اسلامی ۲۴.۶ میلیون دالر کمک را به افغانستان اختصاص داد

کابل، ۷ جدی، باختر
بانک توسعه اسلامی یک بسته دیگری از کمک های خود با افغانستان را اعلام کرده است.
این بانک با ۲۴.۶ میلیون دالر، کمک جدید از ارائه خذمات صحی و تقوقت روند آموزش در افغانستان حمایت خواهد کرد.
بانک توسعه اسلامی قرارداد چندین پروژه را با نهادهای کمک‌رسان در زمینه‌ امنیت غذایی، حمایت از بخش صحت و آموزش در افغانستان امضا کرده است.
این پروژه‌ها به ارزش ۲۴.۶ میلیون دالر از صندوق امانی بشردوستانه‌ افغانستان، تحت مدیریت بانک توسعه اسلامی تمویل خواهد شد.
بانک توسعه اسلامی تاکنون سه قرارداد به ارزش ۱۴ میلیون دالر را با کمیساریای عالی سازمان ملل در امور پناهندگان امضا کرده و این مقدار بودجه در زمینه‌ آموزش، صحت و معیشت در افغانستان هزینه می‌شود و از آن ۲۴۰ هزار نفر مستفید خواهند شد.
به همین منوال، بانک یادشده، هشت میلیون دالر را برای تمویل پروژه‌هایی در زمینه دسترسی به آب پاک و خدمات صحی، در اختیار صندوق حمایت از کودکان سازمان ملل (یونیسف) و صندوق بشردوستانه‌ افغانستان (ای‌اچ‌تی‌اف) قرار داده است.
هم‌چنان ۱.۵ میلیون دالر دیگر به منظور بهبود ارایه خدمات صحی به مادران و کودکان در قریه‌های افغانستان، نیز از سوی این بانک در اختیار سازمان جهانی صحت قرار می‌گیرد .
گفتنی است، که بانک توسعه اسلامی با امضای یک قرارداد دیگر همراه با شورای پناهنده‌گان ناروی، ۱.۱ میلیون دالر را در زمینه تقویت امنیت غذایی بدخشان، فاریاب و غزنی اختصاص داده است.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا