اخبارجامعه

بازگشت هزاران خانواده ی مهاجر افغان به کندز

کندز8 حوت باختر
بیش از یازده هزار مهاجرافغان، از کشورهای مختلف ، به شهر شان درکندز، برگشته اند.
به اساس گزارش ها، بیشتر این خانواده ها، کسانی اند که ازپاکستان اخراج شده اند.
مولوی عبدالولی محمد، رئیس امور مهاجرین وعودت کنندگان کندزبه آژانس باخترگفت که از شروع امسال تا الحال، نزدیک به ۱۲هزار خانوار پناهنده افغان به دیگر کشورها، دوباره به کندز عودت نموده اند که بیشتر این مهاجرین، از کشور پاکستان اخراج گردیده است.
وی گفت که این ریاست با هماهنگی و همکاری موسسات مختلف تا هنوز توانسته برای دوهزار خانوار، کمک‌های نقدی، مواد غذایی و البسه توزیع کند.
به گفته محمدی، در این ولایت دو کمیته برای تثبیت و رسیده‌گی بهتر به عودت کننده‌گان ایجاد گردیده و تلاش بر این است تا برای آنان کمک‌های لازم صورت گیرد.
مولوی عبدالولی می‌افزاید: کار روی توزیع زمین و ساخت شهرک مهاجرین جریان دارد و خانواده‌های برگشت شده که سرپناه ندارند، پس از تثبیت و صدور فرمان عالیقدر امیرالمومنین حفظه‌الله روند توزیع آن آغاز می‌گردد.
رئیس مهاجرین از تمام شهروندان کندز می خواهد که تا حد توان برای برگشت کننده‌گان اجباری، کمک نمایند تا آنان به مشکلات مواجه نگردند.
در همین‌حال سمیع‌الله یک‌تن از برگشت شده‌گان اجباری، از برخورد نادرست پولیس پاکستان شکایت نموده از مسوولان امارت اسلامی می‌خواهد که برای آنان کمک‌های لازم نمایند.
بعد از آغاز روند اخراج اجباری مهاجرین افغان از کشور پاکستان، صدها هزار خانواده به افغانستان برگشته اند.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا