اخبارجهان

ایجاد صندوق سرمایه گذاری دولتی با ۷۵ میلیارد دالر از سوی چین

کابل، ۱۴ سرطان، باختر
چین با هدف احیای اقتصاد در حال رشد خود یک صندوق سرمایه گذاری به ارزش ۷۵میلیارد دالر تاسیس میکند.
آژانس باختر به نقل از رویترز، چین در حال ایجاد یک صندوق سرمایه ‌گذاری دولتی در حوزه زیر ساخت‌ ها به ارزش ۵۰۰ میلیارد ین معادل ۷۴.۶۹ میلیارد دالر با هدف احیای روند رشد اقتصادی این کشور است، روندی که به دلیل مسائل ناشی از شیوع کرونا و قرنطینه های شدید در چین، تا حدودی کند شده بود.
رویترز در ادامه با اشاره به این موضوع که اقتصاد چین پس از شوک ‌های ناشی از قرنطینه‌ های گسترده با روندی آرام رو به بهبود است، این در حالی است که وضعیت هنوز کاملا پایدار نشده و نگرانی‌ هایی مبنی بر اوج گرفتن دوباره کووید وجود دارد.
دو منبع آگاه که خبر ایجاد صندوق سرمایه ‌گذاری دولتی را به رویترز داده ‌اند، تاکید کردند این صندوق در سه ماهه سوم سال جاری راه اندازی می شود.
چین در هفته ‌های اخیر از چندین اقدامات حمایتی اقتصادی خبر داده است از جمله رقم ۵.۵ ٪ برای تولید ناخالص داخلی که به گفته تحلیلگران باتوجه به استراتیژی سختگیرانه بیجینگ برای رسیدن به نقطه کووید صفر کار دشواری است.
به گفته ناظران، بسیاری از حمایت ‌های اقتصادی چین از محرک‌ های مالی برای مقابله با تاثیر کووید ۱۹ در سال جاری حاصل شده و بانک مرکزی پیوسته در حال تسهیل شرایط نقدینگی با هدف کاهش هزینه‌ های تامین مالی است.
رویترز نوشت، چین سهمیه پیش پرداخت ۲۰۲۳ اوراق قرضه ویژه دولت محلی را در سه ماهه چهارم منتشر خواهد کرد و این سهمیه احتمالا خیلی بیشتر از رقم ۱.۴۶ تریلیون ین خواهد بود که برای سال ۲۰۲۲ در نظر گرفته شد.
سید مصطفی میری

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا