اخبارجهان

امریکا دستگاه راکتی در افغانستان نصب می‌کند

واشنگتن/ صدای امریکا/۱۰ثور/باختر

قومندانی مرکزی قوای امریکایی گفته است که برای تضمین و تامین امنیت در جریان خروج نظامیان امریکایی از افغانستان سیستم راکتی با تحرک بلند موسوم به HIMARS را منتقل و نصب می‌کند.

این جنگ افزار پیشرفته، به نقل از تصاویر و شرحی که در صفحات قومندانی مرکزی قوای امریکا در شبکه‌های اجتماعی ارائه شده است، از کویت به افغانستان انتقال داده می‌شود.

در صفحات رسمی فیسبوک قومندانی مرکزی قوای امریکایی آمده است: “سیستم‌های راکتی توپخانه‌یی با تحرک بلند ۲۳ اپریل به کویت رسید تا برای حمایت از روند خروج قوا به افغانستان منتقل شود.”

گفته شده است که این سیستم راکتی “با طیف کامل” و دقت هدف گیری در شب و روز، اهداف را تا فاصلۀ حدود ۷۰ کیلومتر آماج قرار داده می‌تواند.

سکات میلر، قومندان ماموریت حمایت قاطع ناتو در افغانستان یکشنبه گذشته گفت که نیروهای امریکایی و ایتلاف روند خروج از افغانستان را آغاز کرده اند. او گفت: “ما تمام پایگاه­‌های نظامی را به قوای افغان تسلیم می­‌کنیم. روند تخلیه برخی از پایگاه‌­ها آغاز شده است.”

جنرال میلر از افزایش خشونت‌ها در افغانستان ابراز نگرانی کرد و گفت که اگر طالبان به نظامیان امریکایی و ناتو در جریان روند خروج حمله کنند با “پاسخ سخت” روبرو خواهند شد.

بر اساس تصمیم جو بایدن، رییس جمهوری امریکا روند خروج قوای امریکایی از افغانستان به تاریخ اول می سال روان آغاز می شود و تا ۱۱ سپتمبر تکمیل خواهد شد.

رییس جمهوری امریکا شام چهارشنبه در نخستین سخنرانی خود به کانگرس امریکا نیز تاکید کرد که جنگ در افغانستان باید پایان یابد و نیروهای امریکایی از آن کشور بیرون شوند.فریده بابک

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا