اخبارجامعه

احتمال قطع آب نوشیدنی ده ها هزارخانواده درغرب کشور

قلعه نو/8 دلو/ باختر

شبکه آب نوشیدنی ده ها هزارخانواده دربادغیس درغرب کشور، با خطرتخریب قرارگرفته است.

به اساس گزارش ها، زمین لرزه اخیروسیلاب دردونقطه لوله ی انتقال آب به باشندگان قلعه نو مرکزبادغیس ونواحی اطراف آن را برهنه کرده واحتمال تخریب آن را به وجود آورده است.

این لوله به درازای نزدیک به پنجاه کیلومتر، آب های چشمه سارهای ولسوالی قادس را به شهروندان قلعه نو و اطراف آن انتقال می دهد.

شهروندان بادغیس نگران اند اگر به موقع در پرکاری اطراف لوله انتقال آب اقدام نکند، این لوله تخریب وآب ده ها هزارخانه قطع خواهد شد.

باشندگان بادغیس تا چند سال پیش کمترین دسترسی به آب نوشیدنی صحی داشتند تا این که جامعه جهانی پروژه انتقال آب ازقادس به قلعه نو را روی دست گرفت.

این پروژه سیزده ملیون دالرهزینه درپی داشته است.

بخش نخست این پروژه که انتقال آب چشمه سارهای قادس به مرکزبادغیس بود انجام یافت و اما شرکت پیمان کارتاکنون بخش دوم این پروژه را که نلدوانی درخانه های مردم است را انجام نداده است.

عبدالسلام محمدی مسوول اداره آبرسانی بادغیس درگفت وگو با آژانس باختر، احتمال تخریب لوله انتقال آب وقطع شدن آب نوشیدنی شهروندان قلعه نو ونواحی اطراف آن را تایید کرد.

اوگفت که تلاش ها برای تامین بودجه پرکاری جا های خالی شده مسیرلوله انتقال آب ادامه دارد.

هرچند تاهنوز آبی که به شهرقلعه نو انتقال می یابد به خانه ها نل کشی نشده است و شهروندان هنوز بابت دسترسی به آن مشکل دارند اما می گویند که تخریب این پروژه مشکل آنان را بیشتر خواهد کرد.

هم اکنون شهروندان بخش هایی ازقلعه نو و اطراف آن بابت دریافت بیست لیترآب ده افغانی به شرکت های خدماتی می پردازند.

آنان ازامارت اسلامی می خواهند درکنار جلوگیری ازتخریب لوله انتقال آب، برشرکت پیمان کار فشاربیاورد که بخش دوم این پروژه را که انتقال آب به خانه های مردم است را تکمیل کند.ختم/م-ا

 

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا