اخبارصحت

آمار مبتلایان به مرض کولرا درجوزجان کاهش یافته است

شبرغان، 2اسد، باختر
مسوولان ریاست صحت عامۀ جوزجان می گویند : به دلیل راه اندازی کارزار های آگاهی در مورد مریضی کولرا در مرکز و ولسوالی های آن ولایت از سوی مراکز صحی ، این مریضی به شکل چشم گیری کاهش یافته است.
قاری عبدالغنی صمیم رئیس صحت عامۀ جوزجان به خبرنگارمحلی آژانس باختر گفت : با افزایش این مریضی مهلک این اداره کارزار آگاهی دهی را در مرکز و ولسوالی های جوزجان راه اندازی کرد که این مرض کنترول شد و کاهش چشم گیری یافت.
به گفتۀ رئیس صحت عامۀ جوزجان : در این کارزار کارکنان مسلکی صحی این اداره به باشندگان جوزجان در مورد نکات و راه های جلوگیری از ابتلا شدن به این مرض و مقابله با آن روزانه به شکل سیار در مرکز و ولسوالی های آن ولایت معلومات ارائه میدارند.
داکتر خالص قادری مسوول سرویلانس صحت عامۀجوزجان گفت : در صورتی که این کارزار به موقع راه اندازی نمیشد ما شاهد بروز این مرض در تمام ولایت می بودیم که درحال حاضرتا حد زیادی از شیوع این مرض مهلک جلوگیری شده است.
گفتنی است که در پی شیوع مرض کولرا در جوزجان 6950 تن به این بیماری مصاب شدند که 2644 تن آنان زیر مراقبت قرار دارند ودوازده تن دیگربه دلیل تاخیر در مراجعه به مراکز صحی جان باختند.
حمیدی

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا