اخبارجهان

آمار تلفات زمین لرزه در جاپان رو به افزایش است

کابل ۱۳ جدی باختر
آمار تلفات زمین لرزه اخیر در جاپان رو به افزایش است و دولت این کشوراعلام کرده است که تعداد جان باختگان به ۶۲ نفر رسیده است.
رسانه‌های جاپانی، بامداد امروز چهارشنبه، ۱۳ جدی، ارقامی تازه یی از تلفات زمین لرزه روز دوشنبه را گزارش کردند و آن را ۶۲ تن بیان داشتند، همچنان گفته شده است ده‌ها نفر در شفاخانه‌ها بستری شده‌اند و عملیات نجات همچنان ادامه دارد و تعداد زیادی از مردم هنوز زیر آوار ساختمان‌های فروریخته گیر افتاده‌اند.مقام های جاپانی گفته اند که این رقم نهایی نیست و احتمال بیشتر شدن شمار تلفات وجود دارد.
شبکه خبری ان‌اچ‌کی جاپان گزارش داده که مقام های دولت این کشور هشدار داده اند که هنوز زمین‌لرزه‌های بیشتری در راه است و از مردم این کشور خواسته‌اند که احتمال وقوع زمین لرزه‌هایی با شدت ۷ درجه در مقیاس امواج درونی زمین را طی ۷ روز آینده یا بیشتر در نظر داشته باشند.
شهر واجیما با ۲۷ هزار نفر جمعیت در ۵۰۰ کیلومتری توکیو و بسیار نزدیک به مرکز زمین‌لرزه به شدت آسیب دیده و گفته می‌شود حدود ۲۵ ساختمان در این شهر فروریخته که بسیاری از آن‌ها خانه‌های شخصی بوده‌اند.
فومیو کیشیدا؛ نخست‌وزیر جاپان از ساکنان مناطق آسیب‌دیده خواسته است تا نکات ایمنی را رعایت کنند؛ زیرا خطر ریزش خانه‌ها و رانش زمین در مناطقی که لرزش‌ها قوی بودند در حال افزایش است.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا