سیاست

مسوولان برخي از وزارتخانه ها در مورد حل مشاكل مردم ارزگان گزارش دادند

 

كابل/31/حمل/باختر

مسوولان برخي از وزارت خانه ها در مورد چگونه گي حل مشكلات مردم ارزگان به معاون دوم رياست جمهوري گزارش دادند.

دفتر مطبوعاتی ریاست جمهوری به آژانس باختر خبر داد: در اين جلسه که به رياست محمد كريم خليلي معاون دوم رياست جمهوري برگزار شد، در راستاي پيگيري فيصله شوراي وزيران كه مشاور ارشد والی ارزگان و یک تن از نمایندگان آن ولایت در مشرانو جرگه نیز حضور داشت، ضمن مثبت ارزیابی شدن اقدامات وزارت خانه ها و نهادهای مربوطه در جهت حل مشکلات مردم ولایت ارزگان، هرکدام از وزراء و معینان وزارت خانه های مربوطه به طور جداگانه در ارتباط با فعالیتها و اقدامات شان برای حل مشکلات آن ولایت و همچنین مشکلات مربوطه صحبت نمودند.

فاروق وردك وزیر معارف از اعزام سی وشش معلم مسلکی با معاش خوب برای بالا بردن کیفیت معارف در آن ولایت خبر داده و تعهد این وزارت را در راستای گسترش معارف در ولایت ارزگان اعلام نمود.

داكتر ثريا دليل وزیر صحت عامه نیز اظهار داشت که شرکت قراردادی که مسئولیت انجام اعمار تعمیر شفاخانه پنجاه بستر آن ولایت را عهده دار بود نسبت به عدم تعهدات فسخ شده است و کار دواطلبی آن مجدداً انجام خواهد گرفت.

نجيب الله اوژن وزیر فوایدعامه نیز اظهار داشت که کار قیر ریزی سرک دهراود الی مرکز این ولایت از طریق قرار داد با بخش خصوصی صورت گرفته و در حدود بیست کیلومتر آن قیر ریزی شده است  و ترمیم سرک کچکول بین ترینکوت الی گیزاب نیز از بودجه داخلی آن وزارت انجام خواهد شد.

ويس برمك وزیر احیاء و انکشاف دهات نیز اظهار داشت که در مجموع بیش از سی و دو میلیون افغانی از طریق برنامه های همبستگی ملی و سایر برنامه ها در این ولایت سرمایه گذاری شده است. همچنین در این جلسه فیصله شد که  وزارت احیاء  و انکشاف دهات کار اعمار سرک  داخلی مرکز این ولایت از طریق قرارداد با شرکتی که در ساحه کار می کنند انجام داده و همچنین آن وزارت با همکاری وزارت مالیه از طریق گفتگو با کشور دوست استرالیا در مورد تمویل بودجه پل تیزک اقدام خواهد كرد.

معین وزارت امور داخله نیز تصریح نمود که نيازمندي هاي پوليس آن ولايت از نگاه تجهیزات و وسائل آن ولایت تامین شده است و همچنین پولیس نظم عامه این ولایت نیز به موقع به ساحه انتقال خواهد یافت و کار تعمیر قوماندانی امنیه سه ولسوالی نیز جریان دارد.

معین وزارت ترانسپورت نیز  از پرواز هواپیماهای ملکی و همچنین تهیه دو عراده کاستر و تلاش برای خرید دو عراده دیگر برای ترانسپورت آن ولایت خبر داد.

معین وزارت انرژی و آب نیز اظهار داشت که کار مطالعه بند آقاجان و تنگی به هزینه یک میلیون دالر و هشت بند دیگر در این ولایت جریان دارد.

 وزیر زراعت نیز توزیع هزاران تن کود کیمیاوی، تخم هاي بذري اصلاح شده، خوراکه حیوانی و هزاران اصله نهال مثمر و غیر مثمر خبر داد. 

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا