سیاست

واکنش تند برخی پایتخت نشینان از نصب تصاویر انتخاباتی بر در و دیوار شهر

9 میزان/ کابل باختر
نصب تصاویر انتخاباتی از سوی نامزدان مجلس نمایندگان بر در و دیوار شهر واکنش تند برخی باشنده های کشور را برانگیخته است.
شماری از مالکان جایدادها با اعتراض به این اقدام نامزدان مجلس نمایندگان، نصب تصاویر بر در و دیوار ملکیت های شخصی را  بی حرمتی  به باشنده های آن عنوان میکنند و از آنها میخواهند که در مکان های شخصی و غیر مجاز این تصاویر را نصب نکنند.
برخی شهروندان این عمل نامزدان کرسی های مجلس نمایندگان را مغایر با قانون کارزار انتخاباتی میدانند و از شاروالی کابل میخواهند که این تصاویر را از مکان های غیر مجاز که باعث اذیت باشنده ها میشود پاک کند.
شجاع احمد یک تن از باشنده های شهر کابل نیز مانند سایر باشنده ها از این ناحیه شاکی است و میگوید: "نامزدانی که خود شعار احترام به قانون سر میدهند، با نقض قانون پیکارهای انتخاباتی شانرا آغاز کرده اند و با نصب تصاویر در هر گوشه شهر سیمای شهر را آلوده  ساخته اند.
فرشته کبیر باشنده دهبوری کابل میگوید که نصب تصاویر و شعارها نمای شهر را به کلی تغییر داده و سبب بی نظمی شهر گردیده است.
وی از مسئولان میخواهد که مکانی مشخص برای نصب تصاویر تعیین کنند تا نامزدان با نصب تصاویر بالای در و دیوار منازل رهایشی، دوکان ها، موترها، پایه ها و صندوق های برق و سایر نقاط شهر سبب بی نظمی در شهر و آزار و اذیت شهروندان  نشوند.
در این حال مصطفی سعیدی رئیس امورخدمات کلتوری شاروالی کابل ازآغاز کار جمع آوری تصاویر نامزدانی خبر میدهد که اشتهارات شانرا خلاف لایحه کمیسیون انتخابات در مکان های نامناسب نصب کرده اند.
به گفته وی جمع آوری این تصاویر از مکان های نامناسب از جانبی بی نظمی در کارزار انتخاباتی را کاهش میدهد و از سویی هم با نصب این تصاویر در مکان های مناسب مانند بل بوردهای مخصوص شاروالی یک عاید مشخص به شعبه عواید شاروالی کابل میریزد که دوباره در بازسازی شهر به مصرف میرسد.
اقبال همدرد آمر ارتباط و آگاهی عامه اداره حفاظت از محیط زیست میگوید که نصب اشتهارات در مکان های نامناسب باعث آلودگی های بصری میشود و بر روان شهروندان تاثیر ناگوارد دارد.
وی مبارزه با آلودگی های محیط زیستی را از اولویت های کاری آن اداره خواند و افزود که اداره حفاظت از محیط زیست قبل از آغاز روند پیکارهای انتخابات، دستورالعملی را به کمیسیون انتخابات ارسال نموده تا نامزدان از نصب اشتهارات در مکان های نامناسب خود داری کنند و بعد از ختم دوره کارزار انتخابات اشتهارات را جمع آوری کنند. نعمت و نثار ایثار

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا