امنیت

مردم، امنیت تنگی مرچ ولسوالی بورکه را تامین کردند

پلخمری / باختر/ 27/ دلو
دراثر قیام مردمی ، تنگی مرچ ولسوالی بورکه ولایت بغلان که زمانی از نا امن ترین ساحات محسوب میشد اکنون به یک محل امن تبدیل شده است.
حوزه چهارم تنگی فلول ولسوالی بورکه با موجودیت پایگاه های تروریستان اعم از داخلی و خارجی از ناامن ترین ساحه ولایت بغلان محسوب میشد اکنون با قیام و خیزش مردمی امنیت کامل درآن تامین گردیده است.
محمد سرور یک باشنده قریه شورق دوق تنگی مرچ ولسوالی بورکه علت اصلی این قیام مردمی را برعلیه گروه  های تروریستی درک حقانیت دولت، تنفر و انزجار از جنگ و جنگ افروزان وانمود نموده ،علاوه کرد ، ساکنان حوزه تنگی مرچ که در آن بیش از سه هزار خانواده زندگی میکنند متعهد گردیده اندکه منبعد به هیچ فرد و گروهی اجازه نمی دهند تا امنیت را در منطقه خدشه دار سازد.
محمد اسحق عمری یکتن از معلمان این حوزه به آژانس باختر گفت ، ولسوالی بورکه از جمله محروم ترین ولسوالی های ولایت بغلان بودکه در دو دوره قبلی انتخابات ، نیز روند انتخابات به طور شفاف دراین حوزه پیش برده نشده بود.
سمونیار عبدالمجید قوماندان امنیه بورکه ضمن استقبال از این اقدام و خیزش مردمی درساحه تنگی مرچ از تنگی فلول به حیث یک نقطه استراتیژیک نظامی یاد کرده و نقشی این قیام را در امر برگزاری انتخابات شفاف مهم و اساسی خوانده افزود : جمعاً درولسوالی بورکه به تعداد هجده مرکز رایدهی درنظر گرفته شده که از جمله تنها یک مرکز آن درقریه هزار قاق به تهدید مواجه میباشد و متباقی مراکز از امنیت کامل برخور دار میباشند.
وی علاوه کرد، تا برگزاری انتخابات امنیت درساحه هزار قاق نیز تامین خواهد شد.
قابل تذکراست که تنگی مرچ یگانه محلی نیست که امنیت آن توسط مردم تامین گردیده بلکه قبلاً نیز مردم ولسوالی تاله و برفک با قیام و خیزش مردمی شان به تعداد پنج تن از انجنیران را که توسط طالبان ربوده شده بود، نجات دادند. 

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا