سیاست

داکتر زلمی رسول با کمیشنر عالی حقوق بشر سازمان ملل متحد دیدار نمود

25 سنبله باختر
داکتر زلمی رسول وزیر امور خارجه بعد از ظهر امروز با خانم ناوی پیلی کمیشنر عالی حقوق بشر سازمان ملل متحد دیدار نمود.
به اساس معلومات دفتر مطبوعاتی سخنگوی وزارت امور خارجه به آژانس باختر: در این ملاقات یان کوبیش نماینده خاص سازمان ملل متحد برای افغانستان و داکتر سیما ثمر رئیس کمیسیون مستقل حقوق بشر افغانستان نیز حضور داشتند. هر دو طرف در باره پیشرفت ها و حمایت از حقوق زن به شمول حفاظت از حقوق بشر در عرصه های مختلف طی بیش از یک دهه، صحبت نمودند.
وزیر امور خارجه اظهار داشت که مردم افغانستان طی 12 سال گذاشته در عرصه حقوق بشر دستآورد های تاریخی و مهمی داشته و نتیجه همین پیشرفت هاست که دختران و زنان افغان به طور گستردۀ در عرصه های سیاسی، اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی کشور حضور فعال دارند.
داکتر رسول همچنان اظهار داشت که یکی از اساسی ترین وظیفه دولت در حال و آینده اینست تا از پیشرفت های بدست آمده نه تنها در بخش حقوق بشر بشمول عرصه های مختلف حمایت جدی نماید، بلکه در از بین بردن آن مشکلاتی که  فرا راه مردم افغانستان در امر تضمین صلح دایمی، امنیت، پیشرفت و دموکراسی  قرار دارد، گام های قطعی و عملی بردارد.
وزیر امور خارجه یک بار دیگر تأکید کرد که دولت افغانستان در چارچوب پروسه صلح هیچگاه با هیچ کسی حقوق بشری مردم افغانستان را معامله نخواهد کرد.
خانم پیلی با اشاره به این حقیقت که کمیسیون مستقل حقوق بشر افغانستان از سال 2007 میلادی بدینسو در کمیته بین المللی همآهنگی نهاد های ملی از اعتبار عالی برخوردار است و این یک افتخار بزرگ به مردم افغانستان است. داکتر زلمی رسول گفت که دولت افغانستان مصمم است تا کمیسیون مستقل حقوق بشر افغانستان این اعتبارش را در آینده نیز نگهدارد.
خانم پیلی وعده سپرد که کمیشنری عالی ملل متحد برای حقوق بشر همکاری های خود را با افغانستان ادامه خواهد داد.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا