فرهنگ

کول حشمت خان به عنوان منطقه تاریخی به طور جدی نگهداری شود

کابل باختر29 ثور
کمیتۀ رسیدیگی به مشکل باشندگان کول حشمت خان، امروز گزارش کار شان را به نمایندۀ فوق‌العادۀ رییس جمهور ارائه کردند.
جلسه‌ای به منظور حل مشکلات مردم ناحیه هشتم شهر کابل، با حضور داشت نمایندگان مردم محل و نهادهای مربوط، در دفتر نمایندۀ فوق‌العادۀ رییس جمهور برگزار شد.
به اساس معلومات دفتر مطبوعاتی نماینده فوق العاده رییس جمهور به آژانس باختر: در این نشست احمد ضیا مسعود نماینده فوق العاده رییس جمهور، از وزارت خانه ها و اداراتی که موظف شده بودند تا مشکلات باشنده‌های ناحیه هشتم را حل کنند، خواست تا گزارش کاری یک ماهه شان را ارائه کنند.
در نخست سرپرست شاروالی کابل، از کارهای انجام شده در جلسه گزارش ارائه کرده گفت، شاروالی کابل در یک ماه گذشته، در قسمت پاک کاری ساحه کول حشمت خان، توظیف کارگران و وسایط برای پاکاری دوامدار کول و حشر عمومی با اشتراک مردم اقدام کرده است و پروژه‌های ساخت جاده‌ها را در پلان سال 1396 شهرداری کابل در نظر گرفته است.
همچنان معین اداره اراضی گزارش کاری اش را ارائه کرده گفت، این اداره کار تثبیت زمین های اطراف کول حشمت خان را نهایی ساخته و به زودی آن را به وزارت زراعت می‌سپارد.
وزارت زراعت از برنامه احاطه کردن اطراف کول حشمت خان، وزارت معارف از ترمیم مکتب عبدالحی حبیبی و ساخت صنوف جدید و تهیه مواد درسی و وزارت صحت عامه از ساخت مرکز صحی جامع در پلان سال 1396 آن وزارت در این ساحه به جلسه اطمینان دادند.
از سوی هم معین ادارۀ کانالزاسیون و آب‌رسانی در پیوند به مشکلات آب‌رسانی در این ساحه گفت، این اداره برررسی‌های مقدماتی را به خاطر ایجاد شبکۀ آب‌رسانی جدید در ساحات ناحیه هشتم، تمام کرده است و سروی تخنیکی آن جریان دارد. وی همچنان از مردم خواست تا در قسمت تهیه زمین برای حفر چاه های آب با آن اداره همکاری نمایند.
نماینده فوق العاده رییس جمهور پس از شنیدن گزارش های کاری ادارات عضو جلسه گفت، کول حشمت خان به عنوان یک منطقه تاریخی و ساحۀ سبز نیاز است تا به طور جدی نگهداری شود و با کسانی که در تخریب و غصب ساحه دست دارد برخورد قانونی صورت گیرد.
وی از تمام ادارات خواست تا به خاطر جلوگیری از غصب زمین های کول حشمت خان تا روز شنبه برنامه های شان را آماده کنند تا اقدامات جدی تری در زمینه صورت گیرد.
احمد ضیا مسعود از مردم ناحیه هشتم شهر کابل خواست تا برای تطبیق پروژه ها با ادارات حکومتی همکاری بیشتر را انجام دهند و به خاطر نگهداری و پاکی کول حشمت خان با ادارات مربوط همکاری دوامدار داشته باشن.
این اقدامات در حالی صورت گرفته است که نماینده فوق العاده رییس جمهور یک ماه پیش با حضور نماینده گان وزارت خانه‌های ادارات حکومتی به منظور بررسی مشکلات مردم ناحیه هشتم شهر کابل، از آن ساحه دیدار کرد و به ادارات ذیربط وظیفه سپرد تا به مشکلات مردم محل رسیده گی شود.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا