اقتصاد

اتاق مشترك تجارت افغانستان و پاكستان ايجادشد

كابل6 سرطان باختر

اتاق مشترك تجارت افغانستان – پاكستان امروز به فعاليت آغاز نمود.

به گزارش آژانس باختر، در محفلي كه به همين مناسبت در اتاق تجارت و صنايع افغانستان تدوير يافته بود محمد قربان حقجو رئيس هيئت عامل اتاق تجارت و صنايع افغانستان گفت اين اتاق در حل مشكلات تجارتي بين دو كشور  رول اساسي را بازي خواهد كرد.

 تجار ملي دوكشور  بين خود كدام مشكل ندارند، بعضي اوقات اگر كدام مشكلي در ساحه تجارت به ميان مي يايد با مقامات مسوول دولتي مشكلات عرصه تجارت را در مشوره با سكتور خصوصي حل مينمايد.

مزمل شينواري معين وزارت تجارت و صنايع گفت اين وزارت از ايجاد اتاق مشترك تجارت افغانستان و پاكستان حمايت مينمايد و اين  اتاق ميتوانند در حل مشكلات موجود تجار دوكشور  بطور اساسي بازي كند.

 فيض رسول اتشه تجارتي سفارت پاكستان دركابل گفت اين  سفارت آماده است تامشكلات تجار افغاني در پاكستان را حل نمايد و ما از ايجاد اين  اتاق حمايت مينمايم.

اتاق تجارت و صنايع افغانستان و پاكستان در حالي ايجاد ميگردد كه با وجود امضاي تفاهمنامه ترانيزيتي ميان دوكشور اين تفاهمنامه از سوي پاكستان به گونه مطلوب رعايت نگرديده و همين اكنون مقداري زيادي از امتعه تجارتي افغانستان منجمله كتاب هاي درسي مكاتب در آن كشور بدون  هيچ دليل موجه  در قيد قراردارد.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا