اخبارجهان

در امریکای لاتین بیش از یک میلیون بیمار کرونا جان باخته اند

سائولوپائولو/ وی او ای/2جوزا/باختر

حدود ۳۰ درصد از قربانیان ناشی از ویروس کرونا در جهان، مربوط به امریکای لاتین است. تا حال بیش از ۳۱ میلیون شهروند امریکای لاتین به این ویروس مصاب شده اند.

شمار قربانیان ناشی از ویروس کرونا در امریکای لاتین و کارابین ، از یک میلیون نفر فراتر رفت.

از زمان شیوع این ویروس، در سائو پائولودر ماه فبروری سال ۲۰۲۰ به این سو، در این منطقه بیش از  یک میلیون و۱۴۰۰ نفر جان باخته اند که این رقم در سطح جهان، برابر با بیش از ۳۰ درصد میزان مرگ و میر می باشد. در مجموع رقم مبتلایان به کووید ۱۹در این منطقه، به بیش از ۳۱ میلیون مورد میرسد.

امریکای لاتین با کمبودی دسترسی به واکسین و امکانات ضروری طبی مواجه است. براساس گزارش سازمان صحت پان امریکا (PAHO) فقط ۳ درصد از جمعیت این منطقه در برابر ویروس کرونا، ایمن شده اند.

برازیل بعد از ایالات متحدۀ امریکا، دومین کشور در جهان است که در ارتباط با ویروس کرونا در وضعیت بسیار بد به سر میبرد و بالاترین میزان مرگ و میر را در مقایسه با دیگر کشور های امریکای لاتین دارد.

باوجود آن، میزان مرگ و میر در روز، تا یک سوم کاهش یافته است. این رقم از نیمه ماه اپریل به بعد از۳۰۰۰ مورد فراتر رفته بود.

مکسیکو دومین کشور بعد از برازیل در امریکای لاتین است که شدید تر از ویروس کرونا متأثر شده است. در این کشور، میزان مرگ و میر به صورت چشمگیر از ۱۳۰۰ نفر در پایان ماه جنوری، به ۱۷۰ مورد کاهش یافت.فریده بابک

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا